{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

jan k
jan k
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Piaggio NRG Power - ekspert søges {{forumTopicSubject}}

Hejsa. jeg har en scooter præcis magen til den her.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=66510

Jeg har ladet mig fortælle at blot ved at fjerne den foreste skive bliver den helt vild.

Det har jeg så gjort. Men der er ikke sket en skid.
Jo den kan køre 10km hurtigere nu. (Det er en 45) så altså 55.

Men optrækket har ikke ændret sig overhovedet. JEg har fået at vide at ved at pille den foreste skive skulle lige præcis denne model få rigtig meget optræk.

Men det har den ikke. Før jeg tog skiven tog den 8½ tusind omdrejninger men nu tager den kun 7½. Det kan jeg ikke rigtig forstå.

Bær over med mig jeg har ingen forstand på scootere . Men hvad gør jeg for mere optræk? Er der mere end en skive på den, ud over den jeg pillede af?

Jeg er ikke interesseret i at smide alt mulig tun på da den skal være så lovlig så mulig. Men er der andre steder jeg kan "tage nogle begrænsninger væk"? Karburator udstødning?

Ud over blindrøret på udstødningen går der også et rør op til karburatoren, hvad er det til?

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piaggio NRG Power - ekspert søges
  • jan k
    jan k Tilmeldt:
    feb 2011

#1   12. feb 2011 Okay det vil jeg kikke lidt på. Tak for svarene.

Men det er rigtig der kun er en skive så? når det er en 45?

Jeg vil gerne slippe for at smide alt mulig tun på. Jeg vil gerne holde den så std så mulig.

Jeg er osse flintrende ligeglad om den kører 55 eller 65 eller 80. Det er ikke topfart jeg går efter da det bare gør en evt bøde større smiley

Min hovedinteresse ligger i at trække så meget optræk ud af den som mulig. Det med rullerne kunne være en mulighed, det giver ikke top fart vel?

Hvad gør jeg for at den kommer op og tager de 8.000 omd igen?

Giver det fart eller optræk at pille blindrøret?

• jan k
    jan k Tilmeldt:
    feb 2011

#2   12. feb 2011 Hvad er det der gianelli go du snakker om?

Ved godt det måske er en gentagelse af ovennævnte med som sagt. har aldrig rodet scooter.

Hvad er mine muligheder UDEN at skulle ud og købe noget til den / udskifte dele.

Hvilke steder kan jeg finde begrænsninger?

Er der kun skive (som er pillet nu) og karburator og blindrør + kat?
    Hvad giver karburatoren? optræk eller fart?
    Den går ca 30km /l inden jeg pillede skiven.

Hvis jeg smider lettere ruller i (for optræk) har det så effekt på farten eller er det kun optræk?

Jeg har også ladet en fortælle mig jeg skulle have en anden koblingsfjeder på? kan det passe?

• jan k
    jan k Tilmeldt:
    feb 2011

#3   12. feb 2011 Kan i anbefale nogle sider ang køb af ruller osv

• #4   27. sep 2011 Der sidder 2 skiver i de nye hiper 2 motore så hvis du tager dem begge plus at du tager den i indsugningen. Dog er den std udstødning også voldsomt begrænset så en gianeli go ville være yderst god.

Kommentér på:
Piaggio NRG Power - ekspert søges

Annonce