{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varm motor Am6
  • #1   2. apr 2011 Hvornår skiftede du sidst kølervæske? evt prøv at skifte det et par gange, det lyder som om det er meget beskidt.

Evt så kan det være du har helt kølervæske i direkte fra dunken?

Det skal blandes op 2:1 vand/kølervæske. -> 2liter vand 1 liter kølervæske

• #2   2. apr 2011 Kælervæsken er ny og blandet rigtigt op.....

Tænker mere på om den ikke får nok benzin ved de lave omdrejninger ..

Benzinen skal jo smøre og køle

• #3   3. apr 2011 Hvis det var mig så havde den fået 28mm når den er over 80cc, større karb gir mere indre køling, så ja du kan have ret i den ikke får nok benz, men jeg køre altså med 21mm karb på en 73cc støbejerns cylle. Ved ikke om du kan omdyse den også stadig få den til at køre godt og hvor den køler som den skal, min har max været op på 80 da jeg kørte i kø i 30 min.

Jeg ville helt klart skifte den ud med en 28mm.

• #4   3. apr 2011 Den køre fint. ingen problemer der det er ikke topfart jeg går efter. og når jeg den hårdt 120 km`t så er den nede på de 80c

Det er bare når jeg er under 7-8000 omdrejninger min så bliver den varm.

• #5   3. apr 2011 Når du køre så det fordi køleren får luft og afkøler vandet.

Når du køre langsomt/står stille så får den ikke den luft den skal have for at kunne nå at køle det ned.

Jeg mener da også nogen af de 86cc cyller kan holde til 220c?

Men hvis du ikke vil skifte karb så tjek evt, køler, hvordan ser den ud, er den beskidt osv.
    Evt tjek hvor meget vand der er på da du skal køre en del for at lufte køle systemet ordenligt ud

• #6   3. apr 2011 Hvis du har sat termostaten i cyllen igen (mener den sidder på cyllen der hvor køler slangen er sat på) så prøv at tage den af, så får den hurtigere vand igennem systemet. Den kan godt bremse en del for vand flowet i cylle.

• #7   3. apr 2011 Nu er jeg ikke helt sikker men mener ikke jeg har nogen termostat har vist kun en indbygget i låget til køler væsken ...

Tester lige imorgen om den bliver varm når den står stille med 10.000 omdrejninger

Har googlet lidt men ikke til at se hvad maks er... 220c lyder af meget

• #8   3. apr 2011 er det cylinderen der bliver varm eller blokken :)?

• #9   3. apr 2011 Det lyder af rigtig meget, men de kan jo også klare en del omdrejninger smiley

• #10   3. apr 2011 måler sidder i topstykket så der er vel kølvandet der er oppe på 120

Kommentér på:
Varm motor Am6

Annonce