Giantco sprint, ingen kompression? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Min sprint har været så uheldig at tændrøret knækkede (blev spændt for hårdt) inde i mit topstykke, jeg har siden da fået det ud ved hjælp først af en skruetrækker og hammer, som ikke kunne tage det og derefter tog jeg en ornepik og fik drejet gevindet ud af topstykket. Jeg købte nyt tændrøret, satte det i og nu er der overhovedet ingen kompression på scooteren.
Jeg har tjekket ventilerne, de står på 0,08mm begge to.
Jeg har ikke haft topstykke eller noget af, så jeg tvivler på det er pakningerne der er utæt.
Tændrøret er knasttørt (ingen benzin bliver presset derned)
Jeg har prøvet at puste og suge i vacuumslange også kommer der fint benzin ned til kaburatoren.
Batteriet er helt opladt men el-starteren kører rundt men starter ikke motoren, og kickstarteren er blød som smør.
Kan det være uheldet med tændrøret der har smadret mit topstykke/cylinder? Eller har i andre bud på hvad der kan være sket pludselig siden der ikke er nogen kompression
Btw den gnister ikke blåt, men hvidt - formoder det er pga der ikke er kompression ellers skriv hvad der kan være galt
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 28
Jeg har tjekket ventilerne, og det ser desværre ud til jeg må have både cylinder og topstykket af og evt. udskifte det
mar 2010
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 68
Giantco sprint, ingen kompression?