{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.444 visninger | Oprettet:

mike k
mike k
Tilmeldt:
3. maj 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Vespa ciao start problem. {{forumTopicSubject}}

min ciao har start problemer, den har 43mm cylinder og 15mm karburator (tun)
den har kørt fint indtil nu, godt nok har den det med at gå ud når jeg kører længere, men nu vil den slet ikke starte den gik bare lige pludeslig ud af jeg kørte, kan få den til at starte i 5 sek med benzin starter spray... Hjælp.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vespa ciao start problem.
  • #1   20. jun 2011 rens kabu og tjek at dysen ikke er stoppet... tjek at platinerne står som de skal og ikke er rystet løse... det ville være en god start... du kan os sprøjte pronto i tændhætte og og på tændrør og tændledning... det har jo regnet en del på det sidste så det kan være fugt måske.... men tror det ikk... smiley

  • mike k
    mike k Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #2   20. jun 2011 har lige puttet std karburator på og det virkede ikke... prøver nyt tændrør..

  • #3   20. jun 2011 Da jeg er opvokset med Ciaoer... Vil jeg også mene at det bare er dine platinner der er smuttet ud af indstilling. Nu når du alligevel skal derind så slib lige på dem inden du indstiller dem, dem jeg har haft havde en tendens til at brænde dem af, og smadre noten som følger af at motoren satte ud under kørsel for dernest at starte igen (hakkende kørsel)

  • #4   20. jun 2011 Husk at elektrodeafstanden og platinindstillingen skal være 100 % korrekt på en tunet Ciao, Det er en simpel, dejlig men til tider stædig maskine!

  • mike k
    mike k Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #5   20. jun 2011 hvordan indstiller jeg platiner?:)?

  • #6   21. jun 2011 Hvis dit tændings tidspunkt er 1,2mm før top så skal platin fladerne røre hinanden når stemplet står 1,2mm før top.

    1. Løsn platinerne, og drej stemplet til BDC (Bundstilling)
    2. Skub platinerne ind mod svinghjulet, og spænd platinerne let.
    3. Før stemplet til TDC, med omdrejningsretningen.
    4. Før stemplet [1,2mm] baglæns modsat omdrejningsretningen og fasthold svinghjulet i denne position.
    INFO: Platinerne skulle nu gerne stå åbne. Hvis ikke er der begået en fejl et sted, og du må forsøge forfra.
    5. Løsn nu platinerne meget forsigtigt, således at de lukker stille sammen. Så snart der er kontakt strammer du platinerne.

    Så er dine platiner indstillet korekt til [1,2mm] før top.


    HINTS:
    Til punkt 5. kan det være en god hjælp at koble et multimeter til tændingssystemet således at man nøjagtigt kan se hvornår platinfladerne får kontakt.


  • mike k
    mike k Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #7   21. jun 2011 okay tak:)

  • mike k
    mike k Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #8   4. jul 2011 har lige skiftet dem og det hjælper ikke.... andre bud?

  • #9   5. jul 2011 Hvor er du fra.... for så kan jeg måske kigge forbi i næste uge

  • mike k
    mike k Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #10   5. jul 2011 padborg...

  • mike k
    mike k Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #11   5. jul 2011 har søgerblade og helt nye platiner, er ikke sikker på jeg installeret dem korrekt...

  • #12   6. jul 2011 Det er desværre for langt væk.... Jeg bor i Esbjerg

  • mike k
    mike k Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #13   6. jul 2011 nå okay...

Kommentér på:
Vespa ciao start problem.

Annonce