{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.414 visninger | Oprettet:

Indstilling af Gilera Stalker. {{forumTopicSubject}}

Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle poste den henne, så jeg har postet den 2 steder. UNDSKYLD FOR DET!

Hej SG!
Så sidder jeg her med en knallert der kører af H til!
Vil starte med en kort forklaring af problemet, og derefter spørge jer, om jeg har fået det korrekte svar og så kan jeg skrive, hvordan den er generelt:

1. Den oser meget!
Vi har skiftet kabler på et tidspunkt. Både øverste og nederste kabler. Kan det være fordi at vi har sat oliepumpen ud af spil? den ÆDER olie til sig, nemmerlig.

2. Den er meget langsom.
Vi har pillet skiverne/ringene ind i varioen, og det burde få den til at køre 65, men det gør den IKKE. Bestemt ikke!
Den kører omkring 30 på den indstilling(vil jeg tro).
Jeg har 6 g. ruller på, hvor jeg har delt dem med 8 og 4 g. Dvs. at jeg har sat 3 af 4 g. på, og 2 af 8 g. på.
Er det skidt?
I starten når jeg kører, og den er kold, er det som om at den hoster lidt. Den bliver ved med at gå op og ned i fart. Skal der dysses op?

Så har jeg læst mig til, at jeg skal indstille kablet i kaburatoren ordentligt, for den har jeg jo haft ude(altså kablet). Gashåndtaget kan kun tages omkring halvdelen i bund!
Er det for stramt?
Er der nogen der kan skrive en meget detaljeret guide til, hvordan man indstiller kablet i kaburatoren godt? Den var meget stram at sætte på, grundet fjederen!

Lige nu kører den 35-45 km/t. Og det er dødsygt, når alle ens venner kører 60-65! smiley
Skal jeg smide lettere ruller i, og så dysse op? vil den så få meget bedre optræk, og stadig køre hurtigt?

Indstillinger er det her:

Udstødning: Gianelli Go.
Dysse: 53 mm.
Kaburator: std.
Skiver er pillet.
Ruller: 6 g. blandet mellem 4 og 8 g.!
Forresten har den gået 11.000 km. uden at få skiftet noget omkring cylinder og kaburator. Den har kørt omkring 70 km/t, da min bror havde den! smiley

Håber i kan hjælpe. Min knallert kører af H til, og jeg sælger den, hvis den ikke kører bedre!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstilling af Gilera Stalker.
  • #1   23. sep 2011 hvordan har i sat oliepumpen ud af spil, og så den stadig æder en masse olie ?

• #2   23. sep 2011 og nye stempelringe ville den sikkert nyde godt af

• #3   23. sep 2011 Jeg har formuleret mig forkert, det kan være fordi jeg har indstillet kablet forkert, så slusen står åbent.
    Er det den der sjove dimmer nede bag dækslet, der skjuler alle delene til variomatoren. Undskyld jeg formulerer mig dårligt, aner ikke hvad det hedder! smiley
    - Stempelringene, sidder de på selve stemplet der kører op og ned?
    hvordan skifter man dem?
    Splitter hele l***** ad?

• #4   23. sep 2011 prøv og skrue kickstarterskjoldet af og se om kablet virker når du drejer på gassen. du skifter stempelringe ved at pille udstødningen, topstykket og cylinderen af, så vil jeg anbefale at du også tager stemplet af hvorpå ringene sidder og skifter dem ud. Husk et nyt sodsæt !

• #5   23. sep 2011 Det vil jeg gøre!
    Kan du linke til en cylinder, som jeg kan skifte den ud med?
    Er sodsættet universelt?

Er udskiftningen svær, og kræver det meget at indstille det korrekt?
    Husk at den har kørt 11.000, tyder det ikke også på, at den snart skal have udskiftet en del dele, eller?

• #6   23. sep 2011 du skal skifte dysen.
    gianelli go og en 53 dyse passer skidt sammen - prøv med ~70.

skiverne i vario - er det de rigtige i har pillet ud?
    (link fjernet)

• #7   23. sep 2011 (link fjernet)
    på den guldfarvede skive er der et mærke. på den del af selve pumpen der stikker frem ved skiven er der et tilsvarende mærke.
    når scooteren står i tomgang med sluppet gas skal de to mærker stå over for hinanden.

gives gas, så flytter mærkerne sig self fra hinanden, men slippes gassen skal de dreje sig tilbage og igen stå cirka over for hinanden.
    det er faktisk den vigtigste justering.

• #8   23. sep 2011 Fedt, ONKELMORFAR!
    Ja, det er de rigtige vi har pillet ud, mht. skiverne. Men den kører stadig vildt langsomt!
    Ved dyse 53-55, firtakter den, eller hvad det hedder .. den hoster. Og så siges det, at den skal dyses ned. Det kan jeg ikke helt forstå!

Kan man se mærkerne på oliepumpen på de billeder?
    Skide fedt, og godt detaljeret. Tak!

• #9   26. sep 2011 der sidder ikke en begrænsning i forrøret på potten?
    med sådan en tunudstødning bør den få for lidt benzin med std dyse når den er varm og chokeren slået fra.

standard karburator med el-choker.
    prøv at tjekke om chokeren slår fra som den skal når motoren har været tændt lidt:
    http://www.scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=59110

Kommentér på:
Indstilling af Gilera Stalker.

Annonce