356 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Nicolai S
Nicolai S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Neos Problem - Hakker ved gas Neos Problem - Hakker ved gas

Hej

Jeg har efter mange års scooterfravær (desværre?) valgt at købe en totalt skilt af Neos til min fætter.

Jeg har dog et problem der nager mig.

Den har en del problemer med gassen. Når jeg giver fuld gas hakker den meget i det. Der sidder et KOSO speedometer på, og kan se at den begynder at hakke ved 17.000-18.000 omdrejninger.

Opsæt:
- Sports cylinder, variator og krumptap
- Standard kabu, luftfilter og udstødning.
- 9'er tændrør
- 66 dyse

Jeg har prøvet en 70'er og 82'er dyse også. Ved 82'eren "spruttede" den en del, og lavede et par stikflammer engang imellem. Powerluftfilter hjælper heller ikke rigtig.

Jeg har lagt mærke til, at når man giver gas og/eller bremser, så bliver lyset svagere, og jeg har enda set gnister fra bremsekablet helt oppe ved klinge..

Er der nogle der har et konge bud på hvad det kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Neos Problem - Hakker ved gas
  • Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    nov 2011

#1   13. dec 2011 Det skal lige siges at jeg selv blander benizin, efter korrekte mål. Den oser en lille smule.
    Den går ganske fint i tomgang.

• #2   13. dec 2011 lav ny stelforbindelse fra minus på batteriet og til varioskjold smiley

• #3   13. dec 2011 7100 - eller fra stel til motor smiley

og det ligegyldigt om det er ved varioskjold eller studs eller andet sted (:

• Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    nov 2011

#4   13. dec 2011 Haha.. Er sku blevet for gammel til det, men det dælme stadig meget sjovt smiley
    Der kom vist lige lidt for mange nuller på..

Men ellers så lyder det til at Dyse størrelsen passer, eller bør jeg sætte lidt større i?

• Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    nov 2011

#5   13. dec 2011 Men takker .. må jeg lige prøve engang..

• #6   13. dec 2011 Din omdrejningstæller står til 4takt. Derfor tror den at det er 18.000rpm istedet for de rigtige 9.000rpm. Din stelforbindelse er helt færdig. Det der sker når, det er at den trækker stel fra bagbremsen gennem kablet og op til styret. Træk en ny tyk ledning fra den ene skrue på studsen og hen til stellet et sted hvor den får god metal forbindelse.

Kommentér på:
Neos Problem - Hakker ved gas

Annonce