{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Giantco sprint skyder olie op fra oliepind?? {{forumTopicSubject}}

Har skiftet stempel, stempelringe, krydspind, pakninger og olie på motoren. Påfyldt olie til midt på oliepinden, startede motoren op og lod den køre et par minutter. Slukkede motoren, da jeg så efter et par minutter ville tjekke oliestanden ved oliepinden, havde jeg nær fået et kraftigt sprøjt olie i hovedet. Nåede lige at holde oliepinden så olien løb ned mod jorden istedet. Prøvede igen at starte op og lade den køre et par minutter uden at påfylde mere olie, da jeg var bange for at have overfyldt, men med samme resultat. Oliestanden var nu på minimum.

Olien som lå i toppen ved påfyldningen så ud som den var blevet iltet og var brun.

Har en ide om at udluftningen ved topdækslet er stoppet så der opstår et overtryk i oliesumpen. Er der nogen som har andre ideer.

Motoren starter let og lyder ellers helt fin, jeg har dog ikke kørt på den da jeg ikke vil overbelaste den.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giantco sprint skyder olie op fra oliepind??
  • Jens R
    Jens R Tilmeldt:
    feb 2009

Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 150
    #1   7. jan 2012 hejsa hvor meget olie har du fyldt på den

• Jens R
    Jens R Tilmeldt:
    feb 2009

#2   7. jan 2012 der skal 0,8 liter på

• #3   7. jan 2012 ca. 0,5 Liter oliepinden viste midt i mellem min og max da jeg havde startet den 1. gang, der løb vel 0,05 liter ud da den "bøvsede" 1. gang, lidt mindre 2. gang nu veisre den lige over min. på oliepinden.

• Jens R
    Jens R Tilmeldt:
    feb 2009

#4   7. jan 2012 lad den køre10 min i tomgang tag slagen af ved topdækslet og mærk om der kommer luft

• #5   7. jan 2012 men det er jo klart den bøvser da olie udvider sig når det bliver varmt og så kommer det jo ud der hvor det er næmmest og det er jo der du åbner ved oliepinden

• #6   7. jan 2012 mads S: jo men havde ventet for netop at olie kunne "lægge sig", som de iøvrigt skriver man skal i brugermanualen. Vil lige prøve i morgen som Jens R skriver.

• #7   7. jan 2012 ja prøv det smiley

• #8   8. jan 2012 Tilsyneladende havde der været formeget olie på, hmm tappet lidt af og problemet er væk.

Undrer mig så bare over at den ikke vil tage det mindste gas i dag da jeg startede den op, går i tomgang men så snart jeg drejer bare lidt på gassen dør den ud og går i stå, der var igen problem med det igår. Skal vist lige tjekke om knasthjulet står helt rigtigt :-l

• #9   10. jan 2012 Karburator og luftfilter renset og nu kører det. Men øv, den metalliske skurelyd som jeg havde håbet forsvandt ved at skifte stempel osv. er der stadig. Der er i de 1. sekunder når jeg koldstarter, og periodisk ved høje omdrejninger når jeg kører (ikke når den står på støttefod, ihvertfald ikke konstateret endnu). Min ide eller bange anelse er at lejer på krumtappen er slidte. Men ville nu nok mene at lyden ville være konstant?. Har I andre ideer? Varioruller er nye samt V-rem er ny.

Kommentér på:
Giantco sprint skyder olie op fra oliepind??

Annonce