{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

rmx kickstarter {{forumTopicSubject}}

hej, har fornylig købt en rmx fra 2001 af, som det var planen skulle sættes lidt i stand, så jeg kunne kører på den hver dag.

fik at vide af ham jeg købte den af, at kickstarteren kun virkede nogle gange, og kun tog fat med 1 eller 2 "klick". før den kammede over. Han sagde, at det muligvis var kickstarter akslen, men da jeg åbnede op og kiggede, så den helt sprit ny ud. dog lagde jeg mærke til, at det tandhjul kickstarteren skal tage fat i ( altså det der sidder halvt inde bag koblingen) kunne rykkes lidt frem og tilbage, næsten som om der manglede en spacer.

når jeg læner den mod støttebenssiden, kan jeg mærke at den tager lidt fat, men ikke nok, og træder man til, går den bare helt i bund ( så meget at selve kickstarter armen går mod fodvileren)

er der nogle af jer kloge hoveder der ved hvad søren man gør ved det her?

pfh. tak

glemte at skive at jeg aldrig selv har fået den i gang med kickstarteren. og at den slet ikke tager fat, når man holder den til den modsatte side at støttebenet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rmx kickstarter
  • #1   4. feb 2012 nummer 1. kickstarter akslen skal gå ned og ramme fochvileren. det er det naturlige stop på dem, så dumt er de bare lavet smiley

det tandhjul det sidder oppe der som kick akslen skal gribe fat i, originalt sidder de lidt halv løst. men imellem tandhjulet og låseringen sidder der 1 fladskive originalt. hvis det sidder meget løst kan du selv sætte en ekstra derop

og så til det som jeg tror driller dig, den typiske fejl på deres kickstartere når de ikke vil gå i indgreb og tage fat er at den store fjeder halløj som sidder klemt omkriing bag på tandhjulet der sidder på selve kick akslen, den er blevet for løs.. den fjeder skal holde igen på tanghjulet når man begynder at trædde, sådan at tandhjulet bevæger sig ud og ind på strålerne på akslen, er fjederen for løs så bevæger tandhjulet sig ikke ordentlig ud, og så tager det ikke ordentlig fat.

den fjederring kan lige pilles af og klemmes lidt i et skrugestik, det plejer at virke. rigtig typisk problem på de der.

good luck smiley

• #2   4. feb 2012 det vil jeg da klart prøve ! ville du starte med bare at gøre den fjeder strammere? eller ville du også skifte den fladskive?

• #3   11. mar 2012 Ved i hvor man kan købe den lille nejlon/plastik ting der sidder under fjederen på kickstarterakslen? smiley

• jesper A
    jesper A Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #4   19. sep 2012 hvad med hvis den låser når man prøver at træde i den ?

Kommentér på:
rmx kickstarter

Annonce