Giantico Venus starter og trækker skidt. {{forumTopicSubject}}
Jeg har købt mig en billig Venus (Som er en af de hersens kinøjser 4-taktere) som egentlig er i fin stand, og kun har rendt knap 1100km. Den har stået stille i et års tid, og tidligere ejer snakkede om, at den havde svært ved at holde sig i tomgang. I går prøvede vi så i laaang tid at få liv i den. Der er fin gnist og pænt tændrør i, men den fik ikke rigtig noget benzin til tændrøret.
I dag har jeg så skildt den lidt ad, og pillede luftfilteret fra, holdt hånden over indsugningen, og på den måde fik jeg liv i den.
Nu er det så sådan, at det med at den var svær at holde i tomgang passer rigtig godt. Det er så galt, at man slet ikke kan stille sig fra det. Giver jeg gas, så tager den ikke særligt mange omdrejninger. Og den har stadigvæk svært ved at starte igen hvis den går ud.
Nogen der ved hvor jeg skal kigge henad? Jeg renser karburatoren for en god ordens skyld og smækker nyt tændrør i, men jeg er ret overbevist om at fejlen ikke ligger der.
Mvh
jul 2008
Følger: 128 Følgere: 163 Scootere: 13 Emner: 226 Svar: 2.285
feb 2005
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 88
feb 2011
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 29
Virker det ikke kan der være vand i tanken, tøm alt benzin af, på med noget nyt og lækkert!
Måske en dårlig stel forbindelse, find den sorte lidt tykke stelledning der holdes fast af en bolt som også holder bagskærmen, og følg den ind til stellet, af med ledningen og slib kontaktfladerne med et stykke sandpapir.
Ellers kan det være CDI boksen, jeg har en enkelt gang oplevet at den godt kan lave gnist, så den kan stå tomgang, men ikke kan tage gas.
feb 2005
Jeg afprøver dine punkter, bortset fra den CDI, for der kan jeg vel kun prøve ved at købe en ny, så det må blive sidste mulighed.
Tak så langt
feb 2005
feb 2005
feb 2005
Tak for hjælpen anyway
feb 2011
hoveddysen:
Består af to dele, en lille og kort fladkærvet skrue, ud med den og blæs i den så der er tydeligt hul igennem den.
Den anden del er et rør som kan tages ud med en 8 fastnøgle, de små huller må naturligvis ikke være stoppet!
Tomgangsdysen:
noget længere og sidder lige ved siden af og tages også ud med en fladkærvet skruetrækker, den skal der også være hul igennem.
Blandingsskruen på siden af karburatoren kan du prøve at grundindstille, skrue den i bund (ikke hårdt) og skru den ca 2 omgange ud.
Og ja der er noget galt, den skal kunne stå i tomgang bare ved justering på tomgangsskruen.
Men er det noget gammel benzin du har på knallerten så vil jeg anbefale at skifte det. Det kan være at du har samme problem som mange af os har om foråret når den forbandede græsslåmaskine skal i gang for første gang, lortet vil ikke starte pga. gammel benzin!
feb 2005
feb 2011
Giantico Venus starter og trækker skidt.