630 visninger
|
Oprettet:
FZ hjælp - den skyder? {{forumTopicSubject}}
hej jeg har en fz50 stående, som jeg ikke kan få gang i.
den vil slet ikke starte og hver 50. gang jeg jokker på kickstarteren skyder den engang ud af udstødningen, det er det eneste livstegn den giver
den er helt std. og har renset karburator og kan se at den for benzin som den skal. der er helt nyt tændrør på.
fik at vide jeg skulle prøve at lave en ny stel forbindelse, men det hjalp heller ikke noget desværre
håber i har et godt bud til hva det kan være ?
mit næste træk ville være et nyt cylinder men vil helst ikke smide for mange penge efter et nyt cylinder hvis det på ingen måde er det?
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.665
Test følgende
Skru tændrøret ud og sæt det i hætten og hold metal på tændrør ind på fodhviler eller cyl og træd, der skal være kraftig gnist. Hvis det virker så gør følgende.
Skru tændrørs hætten af kablet og klip 0,5 cm af og skru den på igen. Evt skift den
Tjek at tomgangen ikke er skruet for højt op.
Tag luft filteret af og hold hånden for karburatoren. Giv choker og prøv at start både med lidt og meget gas
. I sjældne tilfælde er det fordi du har haft svinghjul af og ikke har fået det sat ind over noten rigtigt igen og så bliver tændings tidspunktet forkert .
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 33 Svar: 66
Den har ikke kørt i et års tid og ved ikke hva den døde af ?
Mit næste træk ville være cylinder eller er det på ingen måde det? Synes selv det virker som om der er fin kompresion i det
maj 2008
apr 2010
Du kan nærmest ikke drukne en fz.. Så tænk ikke på det.
Hvis den ikke vil så tjek cyl og stempel, man skifter det da ikke bare. Hvis den har været sat kan det være stempelet er blevet revet så ringene ikke kan komme op af rillerne.
Tjek også at der kan komme luft ud af udstødningen , ellers skru dennhalvt af.
maj 2008
kan se at mit cylinder har et par små ridser, synes ikke de ser slemme ud,
men kan helt små ridser være det der gør den bare skyder hver 30. gang jeg jokker på kickstarteren ?
apr 2010
maj 2008
men synes nu ikke lige jeg kan finde stempler på 42mm nogen steder til en fz ?
FZ hjælp - den skyder?