{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
500 visninger | Oprettet:

hjælp, hotten dør {{forumTopicSubject}}

hej sg..
jeg har en pgo hot 50, den er svær at få startet og når den så endelig kommer igang dør den ca 5 sek efter alt efter om den får gas eller ej.
opsætning:
studs: std
membran: std
cylinder kit: r setup racing
kobling: stylepro racerkobling
krumtap: athena racing
kaburator: stylepro 21mm manuel choker
udstødning: har r-setup 11k men pt er der gg på.
variator: ukendt, enten multivar eller lign.

hvis der er nogen der har et bud på hvad der kunne være galt kunne det være rart med noget respons, jeg er helt lost..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp, hotten dør
  • Simon D
    Simon D Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 85
    #1   12. sep 2012 Falsk luft.
    Tjek din studs fra membran og til karburator. Tjek også cylinderet om stempelringene har det godt og pakningerne har det godt.
    Og så giv den et friskt tændrør.
    Har du fornylig skiftet krumtap?


  • #2   12. sep 2012 Og den har ikke slugt membran pladerne ?

  • #3   12. sep 2012 Min den gjorde det samme her for lidt tiden siden, der havde den slugt en membranplade af carbon smiley

  • #4   12. sep 2012 xD

  • #5   12. sep 2012 krumtappen er næsten lige blevet skiftet, stortset alt er nyt på den undtaget studs og membran... og de ser umiddelbart også ud som de skal..

  • #6   12. sep 2012 er lidt i tvivl om det er helt normalt, men tager jeg filteret af og sætter en hånd for, så blir hånden væddet godt til med benzin...

  • Simon D
    Simon D Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 85
    #7   12. sep 2012 Når krumtappen så lige er blevet skiftet, er i så sikker på den ikke suger falsk luft? For det er sindsyg vigtigt at den er 100% tæt, det ikke godt nok hvis ikke den er det, så er det sikkert dit problem.
    Det er helt normalt at hvis du tager en hånd for karburatoren at der så kommer rigtig meget benzin. Og når der gør det så kan du også være sikker på at membran ikke fejler noget.

    Tjek helt simpelt om den gnister som den skal, skru tændrøret af og sæt det i hætten ind mod stellet og træd i kickstarten for at se om den gnister nogen store blå gnister. Hvis den gør det er det ikke det der er problemet.
    Skru tændrøret i igen og ta tændrørshætten af og træd så i kickstarten nogen gange og se efter om tændrøret bliver vådt.
    Hvis der er kompression, får benzin og gnister, så SKAL den starte.


  • #8   12. sep 2012 alt det der er der styr på, dejlig gnist, og vådt tændrør også, fik en mekaniker der skyldte en venne tjeneste til at skifte tappen, så ka jo egentlig ikke selv stå inde for at blokken er helt tæt, men det skulle da undre mig hvis den ikke var...
    den kan godt starte, men dør hurtigt ud igen, og den er oftest ret svær at starte....


  • Simon D
    Simon D Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 85
    #9   13. sep 2012 Så er blokken jo også utæt hvis den er meget svær og starte og dør ud.
    Der skal bruges flydende pakninger (benzin og varmebestandig) ved alle samleflader for at man kan være sikker på at den holder tæt.
    Hvis tændrøret er vådt så kunne det tyde på den ikke giver en god nok gnist.. Kan du ikke smide en video ind af hvor den gnister??


  • #10   16. sep 2012 den laver næsten 1 cm knald blå gnist så det kan ikke være det,,, og der er blevet brugt flydende pakning ...

  • Simon D
    Simon D Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 85
    #11   17. sep 2012 Ja flydende pakning er et vidt begreb.
    Det skal være noget ordenlig noget. Og pakningsfladerne skal være gjordt jævne og slebet ren for gamle pakningsrester.


Kommentér på:
hjælp, hotten dør

Annonce