365 visninger
|
Oprettet:
Overløb på smx {{forumTopicSubject}}
min smx spytter vand ud af vandbeholderen i højre side.. min overløbsslange sidder i bunden af beholderen og løber så ned gennem kronrøret ... er godt klar over den slange skal være over beholderen ellers fiser det ud, men det fiser ud stadigvæk ?
hva kan det være ?
toppakning eller noget andet?
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 16 Scootere: 2 Emner: 39 Svar: 111
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.860
maj 2009
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.860
slangen fra køleren skal på studsen i bunden af plastik beholderen også kaldet ekspantionsbeholderen hvis det skal være lidt nørdet
den øverste stud på beholderen er så dit overløb, der skal slangen bare føres ned langs stellet med nogle strips så den helst ender ud nede ved bunden af motoren.
derefter kontrollere du om der er kølevand på din køler, fyld evt op hvis der mangler. vandet skal lige flyde hen over de køle elementer du kan se ned gennem låget.
HUSK DET SKAL VÆRE FROSTSIKRET KØLERVÆSKE!! nogle har (siger ikke det lige er dig) en tendens til bare at hælde normalt postevand på, den duer af gode grunde ikke i frostvejr.
derefter fylder du ekspantionsbeholden ca halvt op, der er min og max mærke på. men fyld den halvt.
så kan det godt være den måske drypper lidt fra overløbet de første gange du kører men det er fordi den smider det vand ud der evt må være for meget og så skulle den vidst være fikset good luck
maj 2009
jeg prøver at gå ud og bytte rundt på dem den slange der sidder i toppen af beholderen skal bare ende nede ved fodhvileren ca ikke? og så fra bunden af beholderen over i toppen af køleren tak for det hurtige svar
maj 2009
Overløb på smx