{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

"Mere luft i Aerox" {{forumTopicSubject}}

Sløv Yamaha Aerox...drenge og piger Hjælp til morfar?
Har sådan en scooter.Kørt total 1500km (selvom den er fra 02)
Så tænkte jeg,at kunne måske få lidt mere liv i den.100kg plus,der rykker det ikke meget smiley
Læst lidt frem og tilbage herinde.... fjernet skive plus anden "åben" udstødning. Hvad opnåede jeg?Jo lille smule mere træk.Ikke yderlig fart.Efter gps 50-60 alt efter vind og vejr. Var det bare mig,der var for optimitisk mht. resultat efter fjernelse af begrænsninger? Syntes jeg læser om både 70 og 80.Eller duer en åben stage 6 potte ikke?
Hjælp en morfar,der ikke har tunet siden de hed nsu quickly smiley
Ønsker IKKE tun dele. ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Mere luft i Aerox"
  • #1   16. okt 2012 der er begrænsninger rundt i hele motoren som der sikkert mangler at blive fjernet.
    uden begrænsninger burde de fleste scootere gerne køre imellem 60-90 alt efter hvilken motor det er.

ved ikke hvad folk har ment med "åben stage 6 potte" da en 2-takter jo skal ha modstand i udstødningen før den kan køre optimalt.

• #2   16. okt 2012 Evt skift til en tun vario. Og ellers skal du bare have nogle km på den scooter omkring 3-6 000 km så begynder man at kunne mærke motoren er klar og der vil automatisk komme en 10-15 km mere på toppen. Men kan stærkt anbefale en anden vario med en stage6 udstødning

• #3   16. okt 2012 daniel j : en anden variator vil ikke give 15km/t nok nærmere 2-5 km/t men bedre træk der op til.

• #4   16. okt 2012 pust 3 bar i hvært hjul og lav 8 huller i tanken på 8 mm det giver 40 på toppen smiley heheh ej gas. villa andbefale og se om dine ruller er som de skal være hvis de ikke er så skift dem og måske også din rem også smid en go uds på de er god kendt til 45 jo smiley

• #5   16. okt 2012 Ander T: Tak til videre.Med åben stage 6,mener jeg blot..begrænsning fjernet iflg. anvisning herinde under guider.
    Flere begrænsninger?? I liste under det emne,findes kun skive,luftfilter og udstødning.
    Og i filteret fandt jeg intet. Nogen bud?

• #6   16. okt 2012 Sæt en Gianelli go udst. på, og dys lidt op, fjern begrænsningen(ringen) i variatoren, og sæt nogle 5,5-6 grams ruller i, så er den der

• #7   16. okt 2012 Dyse lidt op...hm. Hvad vil være et kvalificeret gæt med det som mr T nævner?
    Og kan forstå det skal være en go udstødning,og ikke en stage 6?

• #8   16. okt 2012 Stage6 street er en fin udstødning også til lovlig opsætning. Går ud fra det en stage6 street udstødning du har på din aerox.

• #9   16. okt 2012 daniel J : Ja det tror jeg.Det den hvor der herinde findes en guide til og fjerne begænsningen.
    Det er den :

profilbillede
  • #10   16. okt 2012 Præcist.. den er meget lign en ginelli go den sku være fin til din opsætning. Altså umildbart er mit bedste råd at få nogle kilometer på din scooter.. når de ik har kørt mere er det meget normalt de køre som din nu gør med std dele

• #11   16. okt 2012 Nej, en Aerox BURDE Gå 80-90 da det er en 45, og har en god gearing std. der må være noget ruller der ikke spiller, prøv og tjek dine ruller. dem som sidder i varioatoren, de må være alt for tunge smiley

• #12   16. okt 2012 Ruller. Javist,må indrømme,at dem har jeg ikke spildt en tanke.Mener,de har jo kun kørt ca 1500 og er de originale. Skal jeg evt gå et gr ned ifht. dem der er? Slidt..kan de vel dårligt være.
    Hmm. skulle ikke have solgt min sr factory. Det gjorde jeg fordi det skulle være nemmere med denne.Vist nok samme motor,bare uden electronic.
    Nå ikke græde over spildt mælk...bare få lidt hjælp af jer herinde.Tak til alle input.

• #13   16. okt 2012 Hmm, dys den lidt op. Plan dit topstykke lidt, skift ruller. Og spids dine skyllekanaler så burde den gå noget stærkere smiley

• #14   16. okt 2012 Er også nemmere uden alt det elektronik.. men ja når.man ik kan se og høre maskine kan det jo være hvad som helst det ene gæt er ligeså godt som det andet næsten da.. men ellers køb en lovlig cylinder med flere skyllekanaler eller køb en streetrace cylinder. Det er jo en tung maskine og med påhæng ville det bestemt ik skade og det kan gøres for små penge

• #15   18. okt 2012 Puha..drenge og piger.Olie fra top til tå.Ikke flere mønter i lommen smiley
    Nej pjat.Har gjort noget af det som I gav råd om: Nye ruller 5gr.(der sad 6gr i) ny dyse str 88 og der sad 80 i forvejen.Nyt tændrør.
    Hiver snart de sidste grå hår ud...intet,absolut intet er forandret. Accelerer rimeligt fra ca 10 til 45-50(kommer ikke højere) Men fra start..den skal nærmest små skubbes.Lidt a la rulle start. Hvor min sr50 næsten kradser hjul for at komme afsted. Hvah er der dog galt med min vinter maskine????

• #16   18. okt 2012 i filteret er der sådan et gummirør som går ned i filteret. det er en begrænsning. ikke der gummi rør som går op til karbu det andet. så prøv at fjern den og se hvordan den går smiley

• #17   18. okt 2012 Er tjekket,desværre ikke noget rør inde i filterkassen.Eller mener du,det rør som filterkassen "trækker vejret ind ad"?

• #18   18. okt 2012 ja lige præcis! ud med den smiley

• #19   18. okt 2012 Smed: Det var de vise ord.Blev sgu så varm på ideen,at jeg lige skulle ud og prøve.Det hjalp altså.Ikke at den ryger op på 80,men meget bedre.Skal så nok et stykke mere op i dyse.Er nød til og give lidt choker...så det vel den vej.Tak

• #20   18. okt 2012 det var så lidt smiley

Kommentér på:
"Mere luft i Aerox"

Annonce