{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

går ud efter kort tid {{forumTopicSubject}}

Hey
har et problem med min hot, den kan starte og kører i 1 minuts tid og så går den bare ud, derefter kan den ikke starte igen, hvis jeg så venter 2 min kan den liiiige starte men går ud med det samme. først troede jeg det var vand i tændingen men det er jeg ikke så sikker på mere. det er sådan blevet værre og værre med tiden, for et par dage siden kunne jeg sagtens køre 5 kilometer før den gik ud.
har prøvet at skifte cylinder, udstødning, tændrør, karburator og rense statoren fuldstændigt. jeg har ikke flere ideer, har i nogle ideer. tager jeg meget gerne imod dem,

på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  går ud efter kort tid
  • #1   16. dec 2012 Tjek svømmer og svømmerventil.

• #2   16. dec 2012 Prøv at tjekke om der er kommet skidt i benzinhanen eller -filteret som gør at det løber så langsomt igennem at den når at suge bundkarret tomt. smiley

• #3   16. dec 2012 Måske vand i benzinen... Jeg havde det samme problem og der hjalp det at rense karburatoren...

• #4   16. dec 2012 tændrørshætte evt?

• #5   16. dec 2012 (Hvis man var i tvivl laver Bubbi spas her, idet kileremmen ikke kan give det problem). smiley

• #6   16. dec 2012 Hvis den kører normalt det minut den køre så er det ret sikkert noget benzin til førsel , enten skidt i hoved dysen eller en defekt vaccum benzin hane .
    Tag både benzin og vaccum slange af karbu og sug i vaccum og se at benzen løber kraftigt fra slangen løbet det ik kraftig så tag evt bazin dæksel af og vurder om det e også er en fejl mulighed , kan der ikke komme luft ind i tanken kan der heller ikke løbe benzin ud. Sæt benzin slangen på og sug i 10 sec så karbu er fyldt op.
    Sæt vaccum slangen på og start.
    Går Den ud efter sit minut og vil ik starte så tag vaccum slangen af igen og sug i 10 sec og sæt den på igen og start, starter den skifter du vaccum
    Benzin hanen. Da den kun virker når du suger, motoren suger ik så hårdt som du gør. Og derfor er den defekt.

• #7   16. dec 2012 Når ja, Det kan selvfølgelig også være en revnet vakuumslange, hvilket er både nemt og billigt at skifte. smiley

• #8   16. dec 2012 Allan den kører ikk helt normal, den trækker fint men når den får bundgas så holder den op med at trække og siger GRRRRRRRR og holder farten.

og har prøvet det der med at suge. jeg kan slet ikk suge, det er ligesom at suge i en slange med en prop i enden, så måske vaccum slangen er tilstoppet??

• #9   16. dec 2012 Den skal være tilstoppet. Når du suger i vaccum slangen trækker du jo bare i en ventil som åbner for benzinen i den anden slange.

Ok, lav også lige en stump test ledning mellem motor og stel,, bare løsne en Skrue og spænd den ind under. Gerne en lidt tyk en. Det kan også være det, manglende/ dårlig stel.

• #10   16. dec 2012 fra blokken af eller hva??

• #11   17. dec 2012 Ja motor block og stellet.

• #12   17. dec 2012 Eller rettere hen til der hvor stel på ledningsnettet bliver skruet fast på stellet , kan du ikke finde det så hen til batteri minus pol.

• #13   17. dec 2012 Jeg har lige fået det samme problem, men jeg fatter ikke et ord af det i snakker om.. Hvor sidder benzin hanen og den der vaccum slange?

• #14   17. dec 2012 Christoffer benzin hanen sidder i bunden af tanken, ser sidder 2 slanger på hanen, den ene som går ned til karburatoren, og den anden som går ned til studsen, den som går til studsen er vaccum.

• #15   17. dec 2012 Ok, tak. Og så suger man bare med munden?
    Jeg havde det samme problem for 1 måned siden. Da rensede jeg karburatoren og det gik væk. Nu er det kommet igen, men det kan da ikke passe at man skal rense en karburator hver måned så der må da være noget helt galt dernede et sted. Kan det ellers være noget med svømmer og svømmerventil (jeg er lidt i tvivl om, om jeg fik sat det rigtigt på sidst jeg rensede den)... Og jeg kører allerede med karburatorsprit.

• #16   17. dec 2012 Og begge slanger fra benzinhanen går ned til karbu??

• #17   18. dec 2012 Nej den ene slange skal gå ned til studsen som er gummistykket mellem karburator og motor. smiley

• #18   18. dec 2012 den sidder ikke på et gummistykke? Den sidder på et hul i metal ind i karburatoren... Den tyndeste af de to slange ikk?

• #19   18. dec 2012 Ja det fandt jeg ud af da jeg tog benzinslangen af og sugede:) Men jeg så på dette link at der ikke måtte være mere end 17,5 mm afstand ved chokeren (se billedet) og ved min var der omkring 17,9. Kan det passe at jeg skal udskifte min choker på en ny scooter der kun har gået 1300 km?
    (link fjernet)
    Og det der lange metalrør der sidder under hoveddysen faldt ud og nu kan jeg ikke huske hvordan det skal vende.. Kan i fortælle mig det?:)

• #20   18. dec 2012 Chokeren kan du teste ved at køle den ned og så måle afstanden og så sætte 12v til den og efter ca 2 min skal den trække spjældet ca 6-7mm op. Og nej det er helt unormalt at en choker fejler noget. De holder i mange år, men mindre det er noget cpi eller andet skidt.

Glem alt om de 17,5mm det er jo også taget udgangspunkt i en cpi Oliver . Det er derfor det ikke passer med din.

• #21   18. dec 2012 Ok... Men jeg er stadig i tvivl om hvordan røret skal sidde:)

Kommentér på:
går ud efter kort tid

Annonce