1.016 visninger
|
Oprettet:
2 ting ang. hiper motorer {{forumTopicSubject}}
1. Jeg har lige fået min første hiper motor hvad er forskellen på hiper 1 og hiper 2
2. Den motor jeg har fået slår gnist og lige pludslig så stopper den med at slå gnist og sådan bliver den bare ved har skiftet tændspole den anden var smadert og den jeg har købt virkede fint på min vens zip nogen der ved hvad problemet er hjælp tak
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 808
jun 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Scootere: 3 Emner: 77 Svar: 867
jun 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Scootere: 3 Emner: 77 Svar: 867
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.093
jun 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Scootere: 3 Emner: 77 Svar: 867
jan 2010
Følger: 81 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.514
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 25 Scootere: 3 Emner: 25 Svar: 356
jun 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Scootere: 3 Emner: 77 Svar: 867
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 25 Scootere: 3 Emner: 25 Svar: 356
jan 2010
Følger: 81 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.514
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.093
Det med tromlen var blot for at prøve at forklare forskellen mellem "MC2" og Hiper2 Pro.
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 1.111
dec 2003
Følger: 9 Følgere: 21 Scootere: 13 Emner: 74 Svar: 938
Forskellen ligger i oliepåfyldning, gearingsdele, bremsestørrelse og plads til luftrecirkulering samt andre småting.
>Mikki, har du prøvet med en anden CDI/Tændspole?
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 1.111
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 1.111
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.308
http://www.engines.piaggio.com/data/Hi-per_2_50_rev1.4.pdf
Seneste brochure fra piaggio som INTET! nævner om pro
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 44 Scootere: 2 Emner: 120 Svar: 1.509
dec 2003
Følger: 9 Følgere: 21 Scootere: 13 Emner: 74 Svar: 938
Og ja, du har ret - jeg har lavet en fejl. Der findes også den nye udgave uden Pro betegnelse. Pro betegnelsen er til f.eks. NRG Power og de nye Runner, hvor motoren har en studs til vakuum lige under studsen, i selve blokken. Men den findes altså også i luftkølet og med tromle.
Jeg har selv en NRG Power DT, Piaggios officielle tekniske datablad:
http://www.it.piaggio.com/media/piaggio_nrg_power_tec_spec_eng.pdf
Der står det tydeligt at det er Pro motoren selvom den har tromlebremse (DT) og den er altid luftkølet. Læg mærke til "cooling" og "rear brake" linjen.
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.308
dec 2003
Følger: 9 Følgere: 21 Scootere: 13 Emner: 74 Svar: 938
Så aner jeg ikke hvad Pro betegnelsen skal dække, det kan være vi skal konkludere at det bare er salgsgas?
Min NRG og Stalker blok fra ca. 2005/2006 er helt ens bortset fra den studs.
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 25 Scootere: 3 Emner: 25 Svar: 356
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.093
http://www.rprhosting.dk/nytsite/articles.php?article_id=47
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.308
Den studs er på alle motore der har en tank der ligger lavere end karburatoren.
2 ting ang. hiper motorer