{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Brian N
Brian N
Tilmeldt:
3. jan 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4

Elstarteren/kickstart på Yamaha Aerox {{forumTopicSubject}}

Hjælp.....Har købt en brugt Yamaha Aerox 45 der har kørt 15000.Elstarteren virkede ikke og jeg skiftede den med en ny.Den snurrer fint men tar ikke fat i motoren?Har kørt i et halvt år hvor jeg bare har startet på kickstarteren uden problemmer,men nu er den osse gal med den.Kickstarterarmen kører stramt og bliver siddende nede.Den kommer kun op ved fysisk at hive den op.I går kunne den næsten ikke starte og lugtede brændt sådan lidt gummiagtigt.Jeg har rimeligt godt tjek på motoren men vil gerne ha en diagnose af en klog scooterfreak inden jeg skiller den ad. VH Brian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elstarteren/kickstart på Yamaha Aerox
  • #1   4. jan 2013 Tag vario skjold af og tjek om den går som den skal aftaget Ellers så er det fjederen der skal skiftes

    det med elstart skal den den jo tage fat i nogle tandhjul og sådan noget

    Evt. Tjek cylinderen om den nu fejler noget også vend tilbage



  • #2   4. jan 2013 Det med el-start, er fordi der er en ledning der mangler eller sån noget. Havde det selv engang på min Stalker, og der fik jeg en gid ven til at fikse det, 15 min = fandt problemet. 3 min = fikset! smiley

    Du skal skille den ad i vario, så tjek om de forskellige dele er skiftet, og evt, så tjek din fjeder ud, den sad i klemme på en kammerats, og det var lige som din, med at hive op osv. så den smurt vi og satte på plads! smiley


  • Brian N
    Brian N Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
    #3   4. jan 2013 Tak for svarene.Det med en ledning tror jeg nu ikke på da startermotoren kører fint rundt,men tar ikke fat i motoren.Tror mere det er noget med det store hjul med de 3 paler med fjederpåvirkning som ikke går i indgreb.Ka bare ikke hitte ud af hvorfor den ikke gør det.
    Har prøvet at smøre kickstarterakslen og det hjalp osse lidt.Vil prøve at skifte den kraftige fjeder til kickstarterarmen.Men synes det lyder underligt at den skulle være sløv.Den er jo i hvileposition stort set altid.Vil gerne høre flere bud på problemet.


  • #4   4. jan 2013 Wd 40 på hele varioskjoldet på den lille aksel som går ud en masse! så al rusten kommer af :)!

  • #5   4. jan 2013 Det er derfor, der er noget ledning som giver en smule strøm som får den til at hoppe ind, er jeg ret sikker på1 smiley

Kommentér på:
Elstarteren/kickstart på Yamaha Aerox

Annonce