karburator/choker på Yamaha passola {{forumTopicSubject}}
Hejsa.Jeg har fået fat i en fin passola.Svinet kørte kun 22 km/t.Så jeg har fræset udstødsport op,skiftet udstødning til een med bedre flow fra protuna,filet kabu op og lavet en rustfast studs,ø 13mm.Jeg samlede den og kørte hjemad.Den rendte 50 på klokken og kørte skidegodt.Efter godt 2-3 km begyndte den at hakke og endte med at sige BÅÅÅÅÅRRPPP..-og så gå ud..Jeg kunne sagtens starte den igen og køre godt 30 m.Så skabte den sig igen.jeg har renset vacuumsystemt dvs blæst det igennem.Det skal siges at da den kørte de 50 på klokken havde jeg by-passet vacuum systemet.dvs benzinslange direkte på kabu.(Den var sådan da jeg købte den)Jeg har et par spørgsmål jeg håber I kan svare mig på..:O)
1:Det der skide vaacumsystem..har nogen et billede..en tegning af korrekt montering?jeg aner jo ikke om den var monteret korrekt ved køb.
2.Jeg har set flere nævne at de har skiftet kabu..Jeg har set en Dell´orto ø14mm med manuel choker.Er der nogen af jeg dygtige gutter herinde der har noget viden om dette? På forhånd tak.mvh Claus.
aug 2003
Følger: 119 Følgere: 135 Scootere: 20 Emner: 9 Svar: 716
Det lyder som om chokeren ikke bliver deaktiveret, så den altid kører med choker. Så vil den skabe sig når den blir varm.
Ps. Har du ikke nogle billeder af din Passola? Hvis det er den du har på dit profilbillede, så er det sa næsten synd og skam at "mishandle" den.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 3
aug 2003
Følger: 119 Følgere: 135 Scootere: 20 Emner: 9 Svar: 716
Spørg endelig hvis du skal bruge hjælp!
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 3
aug 2003
Følger: 119 Følgere: 135 Scootere: 20 Emner: 9 Svar: 716
På topstykket er slangen "C" den yderste af de to, der peger nedaf. Den inderste er så "A" Kan være misvisende på tegningen herinde.
karburator/choker på Yamaha passola