{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.192 visninger | Oprettet:

Start Problemer. {{forumTopicSubject}}

Hej SG (Jeg har ingen idé om hvad det skulle være)
Jeg har et problem med min ATV 110 Kina. Den kunne godt starte her i sommer 2012, men så brændte jeg min starter af, så jeg var nød til at skubbe den igang, det kunne den sagtens. Nu skulle jeg prøve her i efterårsferien om jeg kunne starte det lort, men det kunne den ikke, så jeg tog karburatoren af og den var fyldt med benzin.
Den har simpelthen ikke fået benzin ned i motoren. Jeg prøvede med noget bremserens direkte ned i cylinderen og på tændrøret, så skubbede jeg så og den kunne godt starte, men gik ud efter 5 sek. Nu skal jeg så prøve her i Påskeferien 2013 og håber jeg kan få den startet.
Nogle som evt skulle side inde med at svar?
eller nogle muligheder for hvad jeg kan gøre.
Jeg har selv tænkt om jeg ikke kunne stille den på forhjulene ? så benzinen for lov til at løbe ned i cylinderen ?

Den har nu stået stille i 6 mdr.
MvH Christoffer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start Problemer.
  • #1   8. mar 2013 kan være din membran der er død, eller en pakdåse der er gået smiley prøv og hold en hånd for karbu og mærk efter om den suger smiley selvom det nok er svært når du skal løbe den igang smiley

  • #2   8. mar 2013 Okay det vil jeg prøve, men jeg synes bare jeg tjekkede sidst, at pakdåsen ikke var gået.. (Hvis det er den lille gummiring mellem cylinderen og karbu) smiley


  • #3   9. mar 2013 nej der sidder en lille gummi o-ring på hver side af din krumtap smiley hvis den savler med olie er den mørn

  • #4   9. mar 2013 mørnet og ska skiftes smiley


  • Marco Polo
    Marco Polo Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #5   9. mar 2013 Okay hvor sidder den lille gummi o-ring ?


  • #6   9. mar 2013 Hvis der er masser af kompression på motoren, så er det ikke pakdåserne der er færdig. Jeg tror mere at det er et karburatorproblem, dyserne i karburatoren kan sagtens være stoppet pga ir, nu hvor den har stået stille i 6 mdr. Når en motor står stille i længere tid, så dannes der kondensvand i karburatoren, specielt når det er koldt osv. kondensvand omdannes meget hurtigt og nemt til ir i karburatorens små dyser osv. Det kan også være membranen der driller lidt, rens den grundig med benzin, og tjek om den virker 100%.
    Hvis det var mig, så ville jeg starte med at få renset karburatoren grundig igennem, samt tjekke om benzintilførslen fra tank til karburator er 100% i orden. Når det er i orden, så vil jeg æde min gamle hat på, at lortet starter.
    God fornøjelse


  • #7   9. mar 2013 Mange tak for hjælpen. Henrik det vil jeg helt sikkert prøve smiley
    Altså jeg sprayet noget bremserens ned i cylinder og på tændrøret og så kunne den godt starte, men gik ud efter 5 sek, kan det være noget med benzin tilførslen??


  • #8   9. mar 2013 Som udgangspunkt vil jeg mene, at hvis motoren kan slå en "skid" med dieselstart eller ligende, så fejler kompressionen og tændingssystemet ikke noget, også skal fejlen findes i karburatoren/benzintilførslen.
    For at en motor kan starte/køre, skal følgende 3 ting være i orden.
    1. Tænding/ gnist på tændrøret.
    2. Benzintilførsel.
    3. Kompression.
    Mangler 1 af de 3 ting, så kan motoren ikke starte/køre, også kan man jo bare lave fejlfinding efter det.
    God fornøjelse.
    Mvh Henrik Thomsen


  • Marco Polo
    Marco Polo Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #9   10. mar 2013 Jeg vil prøve alt smiley
    Ellers spænder jeg den fast på en havetraktor smiley


  • #10   31. mar 2013 HEJ IGEN!!!!
    Jeg fik min atv igang efter den har stået stille i et år smiley
    Men da jeg fik den igang så røg luftskruen ud og nu kan jeg ikke finde den.

    Nogle som ved hvor jeg kan købe sådan en ? Det er til en Kina atv 110 karburator


Kommentér på:
Start Problemer.

Annonce