Dysestørrelse Dysestørrelse
God eftermiddag Scootergalleri,
Jeg har denne Jog R, som jeg fik skiftet cylinderkit på i sommers. Det nye cylinderkit var et originalt. Den fik lidt for lidt benzin, så jeg skiftede fra en 60'er dyse til en 64'er og nålen blev sat i det øverste hak.
Problemet er bare, at den kører stadig som om den får for lidt. Ned ad bakke kan den finde på at sprutte, og når jeg skal starte fra tomgang, hakker den også en del først. Jeg ville skifte til en større dyse, men tændrøret er helt sort, så går ud fra den får nok. Kan det være fordi den får for meget, eller tændrørets type den er gal med? Jeg kører med BR8HS.
Jeg håber i kan hjælpe mig med mit problem.
Mange tak på forhånd.
- Henrik
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 23 Scootere: 2 Emner: 90 Svar: 431
nov 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Scootere: 6 Emner: 96 Svar: 407
Men mange tak for hjælpen!
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 23 Scootere: 2 Emner: 90 Svar: 431
Hvis dysen er for stor:
Motorstøjen er kraftig og ujævn
Den kører dårligere hvis chookeren åbnes
Den kører også dårligere når den er varm
Det bliver bedre når luftfilteret fjernes
Udstødningsrøgen er kraftig
Tændrøret er olieret
Hvis dysen er for lille:
Motoren bliver meget varm
Den kører bedre når chookeren bruges
Den har dårlig acceleration
Tændrøret afbrændes til sidst
Omdrejningerne svinger og motoren yder ikke nok
Dysestørrelse