{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Street Magic giver ingen gnist {{forumTopicSubject}}

Hey sg, jeg har et problem med min ssm, den giver ingen knist mere, jeg har prøvet og fjerne det flyv rust der var kommet ved statorèn for at sikrer at der var forbindelse, har sat nyt start relæ på ,prøvet at skifte cdi box, men jeg tænkte på er der nogen af jer der kan forklare mig hvordan man måler en tændspole og en stator ? for at tjekke de ikke er brænd af ? evt en video af hvordan i gør ville være sweet smiley på forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Street Magic giver ingen gnist
  • #1   28. apr 2013 Det er meget meget sjællent statoren på Ssm .

Men mulighederne er Stator og pickup, ensretter, CDi , tændspole .

Det du gør er at tjekke om stik fra Stator og pickup er sat ordentligt sammen med ledningsnettet , dernæst sætter du 12v batteri til på batteri klemmer. Er der stadig ikke gnist så er det enten CDi eller tændspole,
    Det er oftest en af de to .

Når der kommer batteri på er Stator og ensretter ligegyldige for at den gnister da CDi kan leve af strøm på batteriet så længe der er noget.

Tændspole kan ikke måles, kender ikke mål på Stator .

• #2   30. apr 2013 Okay smiley mange tak for svaret, nu spørger jeg nok dumt men ensretteren er det stel forbindelsen ?

• #3   30. apr 2013 Nej ensretteren er den alu klump der er skruet fast på stellet lige bag benzin tanken, den har blåt stik.
    Stel forbindelsen er en tyk sort/hvid ledning der går fra stel på ledningsnettet sort/hvid, og ned til motor blocken, den skrues normalt på den ene skrue på elstart motoren.

• #4   1. maj 2013 nåå har fundet den smiley men hvordan måler jeg den ? hmm

• #5   1. maj 2013 Det kan du heller ikke, men sæt strøm på scooteren 12v og så er den uden indflydelse , når motor så kører så kan du måle om motor lader batteriet og på den måde se om den virker.

Kommentér på:
Street Magic giver ingen gnist

Annonce