{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.562 visninger | Oprettet:

søger puch maxi ekspert. {{forumTopicSubject}}

jeg har købt mig en puch maxi som jeg ikke kan få til at gå ordenlig.

den kan ikke stå i tomgang og eller trække sig selv i gang. den vil kun tage omdrejninger når man løfter baghjulet fra jorden.

den er standart udover althena cyllinder med ekstra skylle kanal i.
tænding står som den skal. jeg har en dyse 68 i (rund kaburator )
Det virker til der er masser kompression.

Hvad kan der være galt med den ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger puch maxi ekspert.
  • #2   24. maj 2013 platinerne åber 0,40..


  • #4   24. maj 2013 altså ankerpladen er drejet helt mod venstre og platinerne åber 0,40. kaburator er en 12mm uoriginal. og ja det er en 2% blanding.

  • #5   24. maj 2013 Sådan som du beskriver dit problem, så ville jeg tro at fejlen var slidte stempelringe, men eftersom du skriver, at du syntes at kompressionen er god nok, så er slidte stempelringe udelukket.
    så er der kun en mulighed tilbage, og det er at tjekke om motoren kan trække falsk luft et sted. Hvis en motor kan trække falsk luft, så bliver trækkraften betydelig reduceret, samt tomgangen kan bliver meget dårlig.


  • #6   24. maj 2013 Prøv at dreje ankerplade så den står nogenlunde i midten, det kan godt tyde på forkert tændings tidspunkt...

  • #8   24. maj 2013 Hvis der er fin blå gnist på tændrøret, så kan det ikke være et tændingsproblem....... Hvis ankerpladen er drejet helt mod venstre, dvs fuld fortænding, og platinerne åbner 0,40. Så kan vi godt blive enige om, at ankerpladen skal flyttes lidt mod højre således at tændingstidspunktet bliver lidt senere. MEN MEN MEN den skal kunne trække sig selv igang, sådan som tændingen er indstillet nu, alt det andet er finjustering.
    Fakta er at, hvis tændingstidspunktet skal være skyld i dårlig eller ingen tomgang, så skal tændingstidspunktet godt nok stå MEGET forkert, også ville den skyde i udstødningen.
    Jeg er næsten overbevist om at fejlen skal findes ved en utæt pakning eller pakdåse. Jeg hælder mest til den sidste omtalte ting, da en utæt pakdåse i tændingssiden, giver utrolig dårlig tomgang, samt meget ringe trækkraft, da motoren kan trække falsk luft direkte ind i krumtaphuset.


  • #9   24. maj 2013 Ja er til dels enig Henrik, men utæt pakdåse gør normalt at den går op i omdrejninger i tomgang.

  • #10   24. maj 2013 tak for svar alle ..

    jeg tror du har ret henrik for jeg har nu taget tændingen af og kan se at pakdåsen ved krumtappen sveder en smule..


  • #11   24. maj 2013 En utæt pakdåse i tændingssiden, vil i de fleste tilfælde få motoren til at stige i omdrejninger, som Jan S rigtig nok skriver.
    MEN MEN MEN....Jeg har også set rigtig tit, at knallerten begynder at trække rigtig dårlig, samt at motoren kan blive bøvlet at starte og ikke vil stå i tomgang.
    Jeg er da glad for at du højest sandsynligt har fundet fejlen
    Mvh Henrik Thomsen


  • #12   10. jun 2013 hvordan får man skålen inde ved tændingen til at stå rigtig i forhold til stempel og platinerne? så jeg kan få indstillet min platiner ankerpladen står i midt og maxien er standart

Kommentér på:
søger puch maxi ekspert.

Annonce