Maxi svinghjul. {{forumTopicSubject}}
Hvilket svinghjul er det rigtige til Maxi. Jeg tænker på det Bosch nummer der står på svinghjulet, f.eks. 0 212 XXX XXX.
Jeg er godt klar over at pilen skal pege i urets retning på en 1-gears Maxi.
Men da Bosch har produceret svinghjul til mange knallerter kunne jeg godt tænke mig nummeret på de svinghjul der passer til Maxi. I reservedelskataloget nævner de desværre kun Puch nummeret, ikke det fra Bosch.
Grunden til jeg spørger er at jeg har en kæmpe kasse med blandede svinghjul, og en makker har en Maxi som er lidt underlig at stille tændning på. Så vi formoder at den har et forkert svinghjul på. Den åbner platinerne langt efter stemplet har været i top, og når man justerer ankerpladen frem og tilbage giver det kun minimal på tædningstidspunktet. Så jeg tror knasten står forkert i forhold til kilen. Man kunne selvfølgelig fjerne kilen og stille den helt selv, men når jeg har så mange liggende kunne det være fedt hvis jeg havde det rigtige liggende.
I reservedelskataloget kan jeg også se at der findes to typer svinghjul, afhængig af hvilken krumtap man har. Under krumtappen kan jeg se at den ene type kun er til pedal modellen. Den anden kan bruges til både K og P model, som jeg læser det. Stellet på min makkers er fra en P, og den har en K motor på. Men de nævner ikke yderlige hvilken forskel der er.
Håber nogen kan hjælpe
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Maxi svinghjul.