{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til LC eksperterne :-) {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley
Jeg er igang med at sætte nyt standard cylinder på min Aerox, det gamle satte sig, da køler system lægger vand på ukendt måde, indtil videre smiley

Så har lige nogle spørgsmål:
1. Vil der ske noget ved at køre uden termostat? Altså den i topstykket ved kølerslangen smiley
2. Hvad plejer at være typiske grunde til at vandet forsvinder, som jeg skal være ekstra opmærksom på? smiley
3. De to slanger fra/til topstykket der går til karburator og tilbage igen, hvad er formålet helt præcist med dem? Holde karburatoren varm om vinteren? Og kan jeg godt bare sætte en slange på som går fra topstykke til topstykke, og en anden der går fra karburator til karburator? smiley
4. Hvad er standard ruller og dyse/hvad til i anbefale til standard opsætning udover Technigas Next udstødning? smiley

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak og god weekend til jer alle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til LC eksperterne :-)
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.066
    #1   23. aug 2013 Ved at køre uden thermostat er der mulighed for at vandet aldrig bliver den optimale temperatur, det kan ikke anbefales på en ellers standard maskine, den når aldrig drift temperatur.

    Vand der forsvinder skyldes somregel dårlige pakninger, eller utætheder ved slanger, køler, eller vandpumpe.

    De 2 slanger fra topstykket er netop til vandgennemløb på karburatoren, om du vil tilslutte dem, er helt op til dig selv, studserne på karburatoren behøver du ikke blænde af, hvis du vælger at blot blænde det af på selve topstykket.

    Det sidste spørgsmål kan jeg desværre ikke svare dig på, men det kan være andre kan. smiley


  • #2   23. aug 2013 Reject: som altid nogle dejlige brugbare svar fra dig, jeg takker mange gange, så blev jeg da det klogere smiley
    Nogle mener standard dyse er 62/64 og andre mener den er 72, men der sidder en 86 dyse i min standard karburator, mon ikke det er lige i overkanten? smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.066
    #3   23. aug 2013 Nemmeste måde er jo at lave et tændrørstjek, dog lyder en 86 ganske voldsom til en ellers standard opsætning.

    Når du monterer cylinder, så pas på oringspakningerne, de kan finde på at hoppe ud af deres rille, og så blive klemt når du samler toppen, jeg plejer personligt lige give dem en dråbe olie et par steder, så bliver de på deres plads.


  • #4   23. aug 2013 Jeg har snakket med en Yamaha ekspert der forhandler og laver Yamahaer og har gjort det i mange år, han siger at standard dysen er en dyse 86 i 12mm karburator smiley
    Lyder voldsomt, men det er altså standard, og tændrørs farven passer helt perfekt med 86 dyse smiley

    Andet spørgsmål:
    Der er et lille hul i termostatens "plade" skal det vende op eller ned? Vender det ned er hullet lukket, vender det op er det åbent? smiley


  • #5   23. aug 2013 Det her hul :


    profilbillede
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.066
    #6   23. aug 2013 Jeg vender det altid op, så der er lidt cirkulation, og vandet ikke bare står stille indtil thermostaten åbner, må være dig svar skyldig på hvad der er korrekt. smiley

  • #7   23. aug 2013 Lader den stå åben smiley
    - og så lige et sidste spørgsmål nu hvor jeg har fat i en af de kloge smiley
    - ved du hvad standard/grundindstilling af luft skruen på Aerox karburator? Er det også bare 1, 5omgang ud? smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.066
    #8   23. aug 2013 Helt i bund, og 1.5 omgang ud er grundjusteringen, det dækker vist over de fleste 2 taktere.

  • #9   23. aug 2013 Super takker smiley
    - god weekend til dig smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.066
    #10   23. aug 2013 I lige måde du. smiley

  • #12   1. sep 2013 Hullet gør jo at selvom termostaten ikke er åben så vil en smule af vandet hele tiden kunne cirkulerer, uden det lille hul kommer der vand ind i cylinderen indtil der ikke kan være mere, og så kommer vandet retur når det er varmt nok og termostaten begynder at åbne smiley

Kommentér på:
Spørgsmål til LC eksperterne :-)

Annonce