Temperatur Måler fungere ikke - Ditech med Morini Motor {{forumTopicSubject}}
Hej ScooterGalleri,
Har for nogen måneder siden købt mig en Aprillia SR50 Ditech fra 2004 (Dog 2003 Model, så den er med morini motor).
Dens temperatur måler fungere ikke, og jeg får fejl 20 (ECU 20 Temp Gauge Faulty Wiring or connecter).
Løsnet styrskjoldet og kunne se at en hvid ledning ikke var sat til noget.
Nogen der ved om denne er forbundet til Temperatur måleren?
Kender I evt de typiske fejl når dette sker? Fejl 20 er den eneste jeg får frem, og har nulstillet fejlene, så er sikker på den er der.
Skal lige siges at Benzin måleren heller ikke fungere, men der er sat en Stage6 måler på af tidligere ejer, dog er den elendig, så vil gerne have den originale igen
aug 2003
Følger: 119 Følgere: 135 Scootere: 20 Emner: 9 Svar: 716
Tjek stikket på sensoren at det er intakt, og evt. mål om der er forbindelse gennem ledningerne dertil.
Her har du et diagram over ledningsnettet på din Ditech:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?137720-First-Morini-electrical-color-diagram
Håber det kan hjælpe.
nov 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 68
Har desværre ikke værktøjet til at måle, og har heller ikke forstand på at måle
aug 2003
Kan du ikke måle, eller bruge måleværktøj, kommer du ikke ret langt. Ellers må du prøve dig frem.
Ofte er det en dårlig forbindelse der er skyld i disse fejl på Ditech.
nov 2005
Må lige kigge om der er synlige skader, hvis ikke, så må jeg jo evt. låne værktøj eller få hjælp af bekendte.
Du nævner at den hvide er til lys, er det alle de hvide der er det? Har nemlig udfordringer med blinklyset.
Tidligere ejer har sat dioder på ved køleren som tænder når blinklyset tænder, men i venstre side lyser det konstant og kommer med et "klik" når lyset bliver sat til.
I Højre side kommer den hverken med lys eller klik.
aug 2003
Den hvide du viser på billedet, må være til kontrollampen for "lys tændt".
nov 2005
Nej, for den lyser når fjernlyset er tændt, så det kan ikke være det den er til.
Temperatur Måler fungere ikke - Ditech med Morini Motor