{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Tommy Ø
Tommy Ø
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14

Peugeot Speedfight 1 giver "ryk" ved start af kørsel ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en luftkølet Peugeot Speedfight 1 fra ´98.

Den har kørt uden problemer,men nu er den begyndt at komme med et "ryk" når jeg starter med at køre. Det føles som om nogen "falder" på plads og derved giver et "ryk". Det sker kun når jeg starter med at køre. Når jeg er kommet op i fart er der ingen problemer.
Den har altid kørt lovligt.
Jeg har selv kun skiftet dæk,udstødning,bremseklodser og tændrør på den i de ca. 5 år jeg har haft den.Jeg har ALDRIG haft motoren åbnet /skilt ad.
Jeg har ikke megen forstand på scootere...sidst jeg rodede i knallerter var i min ungdom (Yamaha 4gear / Puch VZ50) så jeg er ikke klar over hvordan en scooter er bygget op.

er der nogen som kan give mig et fingerpeg om hvad den er begyndt at fejle og hvordan det kan repareres (som jeg nok selv kan finde ud af)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot Speedfight 1 giver "ryk" ved start af kørsel ??
  • #1   15. dec 2013 Jeg vil tro det er dine ruller som er ved at være godt slidte, men er ikke sikker, er ikke så meget inde i scooter, skruer mere på gearmaskiner..
    - Prøv at hør hvad andre har at sige, men jeg vil tro det er dine ruller. smiley

• #2   15. dec 2013 det kan være din anker plade der sidder lidt løst, har været ud for det mange gange før med at det er den, for så kan den nå ud og ramme pick-up'en med tændings klokken, så den hakker..

• #3   15. dec 2013 Kan også være gliderillerne i bageste remskive, hvis de er slidte bliver de nærmest trekantede, hvilket vil give et ryk til de lige er kommet forbi punktet hvor de hænger fast...

• Tommy Ø
    Tommy Ø Tilmeldt:
    dec 2013

#4   16. dec 2013 Hmmm....det tyder på at jeg skal starte fra en ende af med at adskille indtil jeg finder frem til fejlen ;)...havde håbet på flere enslydende svar smiley

Men måske dette kan hjælpe videre....jeg har opdaget at hvis jeg trækker den en 5-6 meter uden startet motor så blokerer baghjulet kort ligesom man trækker bremsen et kort sekund. Hvis jeg så triller den lidt baglæns så virker det som om noget er "løsnet" og jeg kan så trække den fremad igen indtil den laver samme nummer.
    Som tidligere skrevet er der ingen "stop" når jeg er kommet op i normal fart.

Giver det noget mening i forhold til mit første indlæg ??

• #5   16. dec 2013 Lyder som noget i bagtøjet, da det stortset kun er det der er i bevægelse når du trækker den...

• Tommy Ø
    Tommy Ø Tilmeldt:
    dec 2013

#6   10. nov 2014 Kan se at jeg ikke fik skrevet løsningen..det var en gummimanchet ved starter-drev der var gået i stykker og "flød" rundt,så den engang imellem satte sig i klemme.

Kommentér på:
Peugeot Speedfight 1 giver "ryk" ved start af kørsel ??

Annonce