Peugeot Speedfight 1 giver "ryk" ved start af kørsel ?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en luftkølet Peugeot Speedfight 1 fra ´98.
Den har kørt uden problemer,men nu er den begyndt at komme med et "ryk" når jeg starter med at køre. Det føles som om nogen "falder" på plads og derved giver et "ryk". Det sker kun når jeg starter med at køre. Når jeg er kommet op i fart er der ingen problemer.
Den har altid kørt lovligt.
Jeg har selv kun skiftet dæk,udstødning,bremseklodser og tændrør på den i de ca. 5 år jeg har haft den.Jeg har ALDRIG haft motoren åbnet /skilt ad.
Jeg har ikke megen forstand på scootere...sidst jeg rodede i knallerter var i min ungdom (Yamaha 4gear / Puch VZ50) så jeg er ikke klar over hvordan en scooter er bygget op.
er der nogen som kan give mig et fingerpeg om hvad den er begyndt at fejle og hvordan det kan repareres (som jeg nok selv kan finde ud af)
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
- Prøv at hør hvad andre har at sige, men jeg vil tro det er dine ruller.
dec 2009
Følger: 49 Følgere: 58 Scootere: 8 Emner: 49 Svar: 1.059
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
dec 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
Men måske dette kan hjælpe videre....jeg har opdaget at hvis jeg trækker den en 5-6 meter uden startet motor så blokerer baghjulet kort ligesom man trækker bremsen et kort sekund. Hvis jeg så triller den lidt baglæns så virker det som om noget er "løsnet" og jeg kan så trække den fremad igen indtil den laver samme nummer.
Som tidligere skrevet er der ingen "stop" når jeg er kommet op i normal fart.
Giver det noget mening i forhold til mit første indlæg ??
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
dec 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
Peugeot Speedfight 1 giver "ryk" ved start af kørsel ??