Gilera Runner "skratter" {{forumTopicSubject}}
Hey SG, har lige hentet en Runner fra 2010, og næsten alt virker perfekt, har dog et par enkelte bekymringer.
Jeg skiftede tændrøret idag, da det andet var et mindre, forkert tændrør, men efter skiftet, er den begyndt at hoppe fra 9.000 omdrejninger til 10,500 uden at den køre hurtigere eller andet. Dette problem var der ikke med det andet tændrør.
Det største problem efter skiftet af tændrøret er at det lyder som om at den "skratter" når den suser forbi cirka. 6.000 omdrejninger. Det gælder både når den accelerere og bremser. Det er ikke voldsomt, men det kan både høres og mærkes i hele scooteren.
Det påvirker desuden heller ikke gassen, eller hastigheden.
Den er 100% lovlig, og har ikke været pillet ved, udover tændrøret.
Den anden ting er, blinklysene virker ikke til at virke medmindre jeg roder med kontakten til blinklysene, men kan dette ikke fikses ved bare at købe en ny kontakt? Der er ikke nogle bag-blinklys på, så forlygterne blinker selvfølgelig noget hurtigere, når jeg endelig finder det punkt hvor de gider tænde.
Og sidst, kickstarteren er blevet lidt rusten, og sætter sig fast, kan det fikses ved at tage skjoldet af, og give den en omgang WD40, eller skal det smøres med en speciel olie? Som den sidder nu, skal jeg selv sætte kickstarteren op på plads, til et nyt spark.
- Jeg er totalt ny inden for scooterverdenen, og selv skiftningen af tændrøret var en hel ny oplevelse for mig.
Tak på forhånd.
feb 2012
Følger: 12 Følgere: 118 Scootere: 29 Emner: 1 Svar: 199
Du kan sagtens smøre din kickstarter med wd-40
og jo det er nok kontakten til blinklyset der er i stykker.
jun 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
Finder noget fedt og smøre kickstarteren ind i
Og nyt stik til blinklysene
jun 2011
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 5 Svar: 791
WD40 kan muligvis også bruges, det skader i hvert fald ikke at prøve
jun 2011
jun 2011
Er sluppet af med de andre problemer, men er stødt på et nyt..
Ved kold start, "sprutter" og "hakker" runneren i et par minutter, hvorefter den kører helt uden problemer. Hvad kan dette skyldes? Jeg har prøvet at lede lidt efter det, og nogle siger dårlig forbindelse til stellet, og andre at cdi boksen skal udskiftes, men som den dejligt uvidende person jeg er, hvad betyder alt dette??
--
Har desuden fået et lille hul på udstødningen. Mellem potten og motoren, er der et lille rør som går fra "hovedrøret" og væk. Kan dette have nogen relevans?
Tak igen, SG
Gilera Runner "skratter"