Scooter går ud tilfældigt? {{forumTopicSubject}}
En bekendt har en Giantco G-Buddy, som næsten er magen til den Sprint jeg selv havde en gang. Der er nogle problemer med, at den ikke vil tage gas, og nogle gange går ud, når den kører - så jeg har lovet at tage et kig på den.
T-Hansen har renset karburator og skiftet tændrør.
I første omgang så virker el-start fint, og scooteren går nogenlunde i tomgang. Når der gives meget forsigtigt gas øges omdrejningerne en lille smule (ikke nok til at hjulet drejer rundt), men gives der mere gas, så dør scooteren.
Tjekkede luftfilter og benzinfilter, som så fint ud. Kiggede lidt efter bøjede slanger og utætheder, men fandt umiddelbart ikke noget.
Efter noget tid med skiftevis el-start/kickstart og lidt fiflen med luftskruen kommer der pludseligt liv i scooteren, og den kan tage fuld gas. Prøver at tænde og slukke et par gange og stadig samme resultat.
Jeg bliver fortalt, at den har virket før nogle dage, hvorefter problemet pludseligt er opstået igen.
Jeg hælder mest til, at det er cdi'en, der er delvist defekt, men er ikke ekspert på området, så hvis andre har erfaringer og har andre løsningsmodeller, så lytter jeg meget gerne
På forhånd tak
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 13 Scootere: 3 Emner: 16 Svar: 1.114
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
dec 2013
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 62
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
dec 2013
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 62
Scooter går ud tilfældigt?