{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Bedre bremser Senda {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står og skal til at købe nye bremsekaliber til min derbi senda, da jeg ikke kan få bagbremsen til at slippe trykket igen.
Jeg har lidt i tankerne bare at finde en universal eller noget lignende, og så få lavet et beslag så det passer.

Har kigget lidt rundt efter bremser der passer på en derbi senda, men uden held.
Har så fundet Stage6 RT 4 stemplet bremsekaliber. Er det noget der vil komme til at fungere? Og er de bedre end standard derbi kaliber? AJP hvis jeg ikke husker forkert smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedre bremser Senda
  • #1   19. mar 2014 tror mere du skal tænke over hvor mange penge du vil smide på din senda, find brugte dele istedet for..

• #2   19. mar 2014 Køb da et reperationskit i stedet til din caliper, det koster måske 200kr. i stedet for 1.000kr. Og, hvis du udlufter din bremse ordentligt burde du ikke få problemer med bremsekræften på bagbremsen smiley

• #3   19. mar 2014 Har du renset og smurt kaliberen ?

• #4   19. mar 2014 Jeg kan ikke finde ud af at skille den ordentligt.
    Har udluftet den flere gange, enten er den meget sløv ellers så slipper den ikke bremsen ordentligt.
    Og nu hat den slet ikke noget tryk i.
    Hvor kan jeg købe et rep kit? smiley

• #5   19. mar 2014 Et rep kit kan købes her: http://scootershop.dk/produkter/15418-bremsesystem-bagbremse/38305-pakningssaet-til-stempel-for-caliber-original/ (er 90% sikker på det passer), og ellers kan du spørge ved en scooter/knallert forhandler smiley

Når du skiller den ad skal du have stemplerne ud og rense dem, samt kontrollere at pakinger/oringene i caliberen er i god stand. Der kan også sidde noget ir bagved o-ringene som skal væk smiley

• #6   19. mar 2014 hvis du er ude efter bedre bremser så skal du have fat i en flydene bremseskive, malossi racing klodser, stage 6 kaliper. men det er ikke gratis smiley

• #7   19. mar 2014 Hvis du ikke kan pille den af kan du heller ikke få en ny på smiley

Kaliberen sidder kun fast med 2 bolte.

Den er lidt ulogisk lavet og lidt mystisk at samle rigtigt igen.

Men jeg plejer bare at skrue boltene ud så jeg kan tage kaliberen af skiven, men så kaliberen hænger i bremseslangen.

Bremsebakkerne falder nærmest selv ud.

Så pumper på bremsen til stemplerne mødes og så giver dem rensebenzin og gnubber skidt af med en tandbørste.
    Skyller med vand og kommer olie på (alm totaktsolie smiley ) stemplerne og glidepinden.

Fjerner lige skidt fra bremsebakkerne med en skruetrækker og presser stemplerne ind i kaliberen igen. (Meget meget svært uden noget værktøj at klemme med)

At få den på igen er der det begynder at blive svært smiley

Man har skilt den ad så man kan godt. Men det er lidt klodset fingerfakseri at få bremsebakkerne i rigtigt med de der skinner

Kommentér på:
Bedre bremser Senda

Annonce