Speedfight 3 opføre sig mærkeligt. {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle herinde. Jeg har en Peugoet Speedfight 3 som har kørt lige under 7000 km. Pludselig er den begyndt fra den ene dag til den anden at opføre sig underligt når den er varm eller har kørt et stykke tid. Den begynder at larme fra motoren (kan ikke bedømme hvilken side det er) og det bliver stille og roligt værre jo længere tid den er i drift ad gangen. Jeg har tjekket rullerne og de var tjenelige til udskiftning, så de blev skiftet da det var adskilt. Men det har ikke afhjulpet fejlen. Den døjer også med at tage gassen når den bliver varm og trækker langt fra som den skal/bør. Jeg havde en mistanke om at det kunne være svinghjulet der måske var gået løst, men så ville den vel også drille, når den er kold? Det samme gør sig vel gældene med variatoren?? Ruller eller variatordele bliver vel ikke slidte eller begynder at larme fordi motoren bliver varm? Det eneste som er gjort er at begrænsningerne i variatoren er fjernet. Den har aldrig skabt sig før på den måde, kun med lidt startbesvær når den er blevet våd eller lign.
Det skal dog lige nævnes at så snart scooteren har stået stille og været slukket lidt at så er problemet væk igen, men kommer igen så snart den har kørt lidt igen.
Er der nogen som har et bud på hvad det kan være? Jeg havde selv en mistanke om en utæt membran eller en fejl i stator/tænding men jeg ved ikke mine levende råd.
jan 2018
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
jun 2007
Følger: 3 Svar: 1
Speedfight 3 opføre sig mærkeligt.