{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny cylle skal køres til - Hvordan?
  • #1   17. jul 2014 kør. en helt ny scooter skal heller ikke køres til

  • #2   17. jul 2014 Kp. Skal en ny scooter heller ikke køres til. ? smiley har dog aldrig haft en. Men en god tommerfingerregel. Er da lige at give den en chamce for at blive lift varmt og brugt (ved ikke hvad jeg skal kalde det) eller er jeg gal på den? smiley

  • #3   17. jul 2014 KP så er det da underligt de skriver det i manualerne?
    Om det er til scootere eller cylindre er lige meget..

    Men Malossi, Athena, Polini, Yamaha, Aprillia, PGO osv, tager sikkert bare fejl... smiley


  • #4   17. jul 2014 Lad den varme op et par minutter før du begynder at køre, så udstødningsgassen er varm. Derefter kan du køre stille og roligt, dog ikke med samme omdrejninger hele tiden. Gas op, lad den motorbremse, gas op, og forsæt sådan et stykke tid. Du behøver vidst ikke mere en 1 time. Du skal tænke på det er en 2 takt scooter, og ikke en dyr motorcykel.

  • #5   17. jul 2014 kør lidt forsigtig i starten ikke så mange omdregninger og lad den køle lidt ned ind imellem og lig og draller lidt rundt vær lidt god ved den hvis den er lovlig kan du godt køre fuld gas efter nok 50 km jeg har lige kørt en easy raider til på samme måde den kører skide godt

  • #6   17. jul 2014 Alt er std, men med pillede begrænsninger smiley Jeg prøver mig lidt frem, tak for svarene smiley



  • #7   17. jul 2014 selv tak

  • #8   17. jul 2014 Alt skal da have lov at forvarme. Det gør folk Der har bil forhåbentligt også..
    Malossi og alle de fine mærker du kan finde på foreskriver det for at have deres ryg fri. Hvorfor tror du der står at man ikke må komme levende dyr i din ovn?


  • #9   17. jul 2014 KP, det er ubeskriveligt hvor mange der ikke lader deres maskiner varme op i et minuts tid eller 2 før de begynder at køre. De fleste jeg kender sætter sig ind/op, sætter bilen/knallert i gear og kører med det samme.

  • #10   17. jul 2014 For ar have deres ryg fri for hvad?

  • #11   17. jul 2014 Ralle, vel så folk ikke går ud og giver en ny malossi 13000 omdrejninger mens motoren er iskold.

  • #12   17. jul 2014 Så kunne de da bare nøjes med at skrive den skulle varme op i 1, 5, 15, 30 min eller what ever..

    Men det er jo ikke det de skriver?


  • #13   17. jul 2014 Tja, der er mange meninger om emnet, hvis man søger på google får man mindst 5 forskellige metoder at gøre det på. Jeg tror dog på det med at varm maskinen op, og så ud og giv den variabel gas, ikke noget med at sidde med halv gas i 1 time i træk, da stempelringene ikke er så glade for det.

  • #14   17. jul 2014 Måske man skulle følge anvisningerne som fabrikanten eller producenten foreskriver?

    Det er trods alt dem der har den største interesse, i at cylinderen skal yde sit max, og blive ved med det.


  • #15   17. jul 2014 http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    Disse metoder vil jeg foretrække over fabrikkantens. Det er bare min mening.

    Tilkørsel er nok mest af alt for at folk ikke skal ligge og køre over fartgrænserne i bil mc og på scooter, som i nogle lande jo må køre med 80 cc uden det er ulovligt.


  • #16   17. jul 2014 Fart grænser i forskellige lande og tilkørsel har da INTET med hinanden at gøre.. Come on.. smiley

  • #17   17. jul 2014 Ahh skrøden, den må du længere ud på landet med smiley

  • #18   17. jul 2014 ralle går du ud og flår dit nye cylinderkit fordi du er en skovl til at indstille og giver den fuld spade. så vil du selvfølgelig klante fabrikanten for det. det kan du ikke når de har foreskrevet deres pis og papir.

  • #19   17. jul 2014 Tilkørsel kræver at du ligger præs på stempel og stempelringe = høje omdrejninger = høj fart.

    Dog er der mange beviser på at bundgas er vigtigt i det først 30 km af stempel/stempelringe/cylinders levetid. Hvis du ikke giver den bundgas der så vil motor aldrig kører med fuld kompression.


  • #20   17. jul 2014 Der er vel ikke nogen stor hokus pokus som sådan.
    Smid med vilje en for stor dyse i, for dernæst at indstille når den er kørt til.
    Lad den varme op i 10 minutters tid, kør et par km med 1/4 gas.
    Lad den køle ned.
    Varm op igen, og byg videre og videre de næste km.
    Så snart du har kørt ca. 5 km, ville jeg ikke være sky for at holde bundgas i et par sekunder. Vigtigst af alt er vel bare, at du ikke trykker den af til topfart de første km.
    Det var i hvert fald sådan jeg kørte min hverdags PMX til, og den fejlede sgu ikke en skid efter. Cylle har overlevet i halvandet år, og den starter og køre stadig upåklageligt, også selvom jeg nu har haft ladet den stå i over et år smiley


Kommentér på:
Ny cylle skal køres til - Hvordan?

Annonce