Indstilling af lortet! Aalborg SV. Indstilling af lortet! Aalborg SV.
Hey alle sammen. Ja, jeg undskylder overskriften, men jeg er ved at være godt træt af min scooter, og har virkelig brug for "nye øjne" på sagen.
Problemet er den, at min scooter ikke vil tag gas. ikke nok med det, så falder min hoved dyse af (tænker det måske er pga. vibrationer?) Den starter som en drøm, men den vil kun tag "fat i gassen" ved 1/4 og 4/4 ved gas håndtaget, alt andet midt imellem, så går den ned i omdrejninger. Jeg kan på forhånd sige jeg aner ikke noget om scooter, ud over det jeg selv har forsøgt mig med.
Jeg har:
Skiftet tændrør
Tjekket alle utætheder på slanger, samt el installetion.
Blæst caberator igennem og renset.
Læst mig frem til indstilling af caberator???
forsøgt mig frem på skruen, som sidder på siden af caberator, den som går ind til nålen, med fjeder (har en ide om at det har noget med luftindtaget at gøre??)
Jeg har en på fornemmelse af, at min caberator ikke er indstillet korrekt. Den jeg synes det er skide svært, når jeg ikke rigtig har en ide om, hvordan det skal se ud.
Den har ikke virket i 4 måneder nu, og skal til at bruge den frem og tilbage på nyt arbejde.
Håber virkelig at der er en her ude på nettet, som kan forklare mig i alm. sprog hvordan dælen jeg indstiller caberator eller har et andet bud på hvad det kan være. Om ikke andet, hvis der er en fra Aalborg SV. som har mod på at kigge på den, I skal være SÅ velkommen til at kontakte mig!
Model: PGO new ligero
Kørt: 2800 km.
Hilsen Louise
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 70 Emner: 88 Svar: 630
Det er ikke den, du i første omgang skal stille på.
Den du skal stille på, er luftskruen, og den sidder nok ved siden af tomgangsskruen, og skal stilles med en skruetrækker.
Men..., det er ikke sikkert at det kun er den det er galt med.
For 4 måneder siden, da den begyndte at drille, blev der da ændret noget på den?
maj 2009
Følger: 41 Følgere: 177 Scootere: 41 Annoncer: 7 Emner: 259 Svar: 4.871
dec 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
Jeg har ikke ændret noget på scooteren, problemet opstod ganske pludseligt:/
Kent T: Haha ja der kan man bare se, jeg som troede det havde noget med luftindtaget at gøre, men kan jeg stille på den anden skrue, uden at skulle til at skille det hele fra hinanden igen. Kunne faktisk være rigtig rart hvis jeg kunne indstille, imens den står i tomgang, så man kan høre hvad der sker. Men det kan være, det ødelægger mere end det gavner?
maj 2009
Men hvis dysen falder ud, kan det sagtens være problemet. Den skal spændes godt fadt med en flad skruetrækker.
dec 2013
maj 2009
dec 2013
aug 2014
De ser sådan ud: http://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/knallert-og-scooterdele/pgo/ligero/karburator/n-1084191621/
aug 2014
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed0014.jpg
aug 2014
dec 2013
maj 2009
dec 2013
maj 2009