{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Tun variator på standard Ditech (45 km/t) {{forumTopicSubject}}

Kan jeg sætte sådan en af disse på min (45 km/t) Aprilia SR 50 Ditech, når den er standard?
http://www.kgi.dk/product-5702-2781.php
http://www.speedline.dk/da/scooter/aprilia/aprilia-sr-50-ditech-foer-07-2003-aprilia-motor/variomatik/
Jeg tænker på, at jeg jo ikke sådan lige kan skifte dyse og sådan, når den ikke har karburator.
Det er ikke fordi jeg vil have den til at køre for stærkt (max 50-53 km/t), men tænker at den måske får et bedre optræk og lignende.
Jeg vil så drosle farten ned med en bredere skive i variatoren.
Er idéen for langt ude, og skal jeg bare købe en standard variator, eller er det noget der vil kunne lade sig gøre?
Hvor meget ekstra topfart giver sådan en variator?

Grunden til at jeg vil skifte variator er, at den der sidder på scooteren nu, er slidt og der er tydelige spor i den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tun variator på standard Ditech (45 km/t)
  • #1   13. aug 2014 når du skifter vario skal du ikke om dysse og så vidre i det at du andre i gearkassen og ikke i motoren hvis man kan sige det sådan smiley men optrækket kan du få på en nemmer måde skift til 6.5 gram ruller og en gul trykfjedere så behøver du ikke andet smiley

• #2   13. aug 2014 Ok.
    Men når jeg nu skal have en anden variator alligevel, vil du så anbefale at jeg køber en standard, eller en af dem jeg har linket til.

• #3   13. aug 2014 det er op til dig men når du aligevælg skal have en anden vario i så kan du ligeså godt smide en tun en i jeg er mest til polini men du kan saktens nøjes med den fra kgi

• #4   13. aug 2014 Super, tak for det smiley

Kommentér på:
Tun variator på standard Ditech (45 km/t)

Annonce