662 visninger
|
Oprettet:
Minarelli motor - meget sløv {{forumTopicSubject}}
Har en dejlig yamaha neos. Årgang 99.
Det er en 45 med gianelli go udstødning og begrænsere fjernet.(undtagen i luftfilter)
Når den er kold kører den ok, men på ingen måde som den burde uden begrænserne. Når den så bliver lidt varm, skal den nærmest skubbes i gang med fødderne og nogle gange have en smule choker ved igangsættelse og opad bakke for at køre bare nogenlunde.
Der er kommet ny studs og ruller på, og luftfilteret er blevet rense for at være sikker på der nu også kom luft igennem.
Skal jeg til at skifte cylinderkit eller hvad ville i gøre?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.140
De ruller, som du har monteret er lidt for tunge.
Ud med rullerne og gå et gram ned i vægt på de nye.
aug 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 56
Den har kørt underligt i dag. På en 12km tur, skulle den have choker ca. 30 procent af tiden, for at trække jævnt. Da jeg kørte hjem igen, kørte den perfekt uden hjælp fra chokeren.
sep 2006
Fjern også din svømmer og rens den.
Blæs din vakumhane igennem med trykluft.
Dyserne i din karburator, skal du rense med et hår fra en blød opvaskebørste.
aug 2014
Tror sagtens jeg kan klare det der, men har du et kvalificeret bud på hvad en funktionel tilsvarende karburator må koste, som jeg kan lege lidt med ved køkkenbordet, uden at skulle have min egen ind?
Kan sagtens selv søge markedet igennem, men vil gerne vide hvad jeg ca. må spendere på den slags, uden at snyde mig selv
sep 2006
aug 2014
aug 2014
Scooteren har kørt 13000+
Kan det give lidt at købe nyt standard/lovligt cylinderkit og evt. skifte trimfjedre? Tænker på, at det måske kan være slid
sep 2006
Bøden er den samme.
Den burde sgu køre 58kmt med GG potte med begrænsning i...!
GG med begrænsning er jo godkendt til 45kmt.
http://www.speedline.dk/da/scooter/cylinderkit-dr-racing-evolution-70ccm-oe10mm-s-t-kt00087/
Alle pengene værd.
Så får du det du mangler.
Dine 10kmt og en masse optræk.
aug 2014
Minarelli motor - meget sløv