{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Den trækker af H.Til.. DÅRLIGT ALTSÅ {{forumTopicSubject}}

Hejsa, Min Kantana LC er begyndt at blive MEGA sløv, specielt, efter jeg har kørt 2-3 kilometer, så går den helt ned på 30 km/t Og når der kommer en stigning er den helt nede på 15-20 km/t.. jeg sidder med tanker på om der kan være en top pakning, eller noget, den starter ved 1. tryk på kickstarteren.. Også selvom den har stået et par dage.. Vil meget derne have gode ideer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den trækker af H.Til.. DÅRLIGT ALTSÅ
  • #1   19. sep 2014 Den får nok falsk luft smiley

  • #2   19. sep 2014 Tjek om den får falsk lluft ved cylle, det kan du se hvis der kommer sort Sod ud, men ellers tjek om din studs osv er tæt smiley
    Har den masser af kompression?


  • #3   19. sep 2014 Sådan var en sr50 også som jeg nu ikke længere ejer. Optrækket var himmelsk i starten, og lige pludselig så efter 3-5 minutter var optrækket ikke længere så godt. Men holdt jeg stille i 10-15 sekunder og gav fuld gas igen, var optrækket igen rigtig godt. Det er en ret død kobling som var skyld i det. Den blev skiftet i med en anden kobling som dog ikke var sååååå god igen, men langt bedre end den som sad i før.

  • #4   19. sep 2014 Ja, det kan også være kobling smiley Måske fjederen der er knækket?

  • #5   19. sep 2014 denne her bliver ved med at være "DOVEN" intil den har stået natten over.. Næste morgen flyver den mig afsted til job igen.. men halvvejs hjem af kravler den rensten af vejen.. smiley ( Men jeg syntes ikke den ryger over hovedet )


  • #6   19. sep 2014 Det kan være at den skal på pension:-)
    Ej.. godt ord igen:-)


  • #7   19. sep 2014 for lav dyse / bliver for varm.

  • #8   19. sep 2014 Og hvad betyder det, Bla bla bla ? Er det noget jeg selv kan gøre noget ved ? jeg plejer ikke at have problemer med at skrue på Scooteer, men dette her problem driller


  • #9   19. sep 2014 prøv med nogle lidt højere dyser ellers så se om din udstødnings pakning er der smiley

  • #10   19. sep 2014 kan også være slidte stempelringe ja ellers falsk luft et sted og ja som bla bla bla y siger nogen støre dyser og udstødnings pakning

  • #11   20. sep 2014 Skift dine ruller til nogle der vejer 0,5 gram mindre, hvis dine ruller er slidt kantede.
    Hvis de ikke er slidt kantede, så skift til 1 gram mindre.

    Hvis ingen af delene hjælper, så er det nok på tide med nye stempelringe eller måske hele cylinderen.


  • #12   20. sep 2014 Så må det være Stempenringene, for har lige sat helt nye ruller i 6,6 G. (Standard ) ifølge forhandleren, men det har ikke hjulpet.. må prøve med at skifte stempel, + pakninger, i næste weekend.

  • #13   20. sep 2014 Håber det lykkedes for dig smiley


  • #14   20. sep 2014 Hvad med og forsøge dig med ny kobling.?

  • #15   21. sep 2014 Koblingen ændre ik en skid over 20kmt.

  • #16   21. sep 2014 Du for dum og høre på Tommy, når jeg selv netop har ejet en hvor det ændrede RIGTIG meget ved og smide en anden kobling på.. Desværre var det bare en kobling jeg fandt i skuret, som havde siddet på en anden en. Der var lidt rust, men den kørte stadigvæk lysår bedre end med den gamle kobling. Og jo, som kold trak den perfekt, helt op til 70-75 kmt. Bremsede jeg meget og gav gas igen, var det sådan at den ikke lige var klar til det. Så standsede jeg i 10-15 sekunder, kunne jeg igen giv bundgas og have et godt optræk. Og der blev ikke gjort andet end at jeg skiftede koblingen, så hold kæft, tak smiley


  • #17   22. sep 2014 #16
    Du skal lære at indstille rullerne istedet for.
    Det er helt klassisk at når rullerne er lidt for tunge, eller slidt skæve, så vil den trække godt når den er kold, men når den er varm så trækker den elendigt.
    At du så har sat en kobling på med strammere trimfjedre betyder jo bare at den har startet i høje omdrejninger og derfor har haft kræfterne til at trække remskiverne hårdt nok sammen.
    Jeg vil væde med at hvis du slap gassen ved 40kmt og gav gas igen, så var optrækket væk igen.

    At indstille vario rigtigt kan være lidt af en videnskab.
    Det er i hvert fald ikke noget du har hverken forstået eller lært endnu.
    Det fremstår jo tydeligt nu.
    At indstille vario, kobling, trykfjeder osv er ikke bare at bytte lidt rundt på nogle ting og så håbe på det bedste.

    En kobling kan kun påvirke topfarten, hvis vario er indstillet helt forkert.
    Men så er det jo sådan set ikke koblingens skyld at topfarten ændres.
    Det er jo det fejlindstillede vario der er skyld i det.


  • #18   22. sep 2014 Hahahahahaha, stop, stop og stop. Du lyder til og virke klogere end du er.
    Vario var standard og standard ruller blev købt til den, efter og have tjekket at de gamle ruller var for smadrede. Kobling blev udskiftet til en som der lå ude i skuret, som umiddelbart passede fint på, men som alligevel ikke var den bedste, men langt bedre end den gamle.

    Det har INTET med vario og gøre, hvis det er at den kan tage ordentlig bundgas efter 10-15 sekunderes stilletid i tomgang, hvis det er man lige har været ude og køre. Hvis man bremser helt ned og hurtigt giver gas igen, og der ikke er samme respons som ved ovenstående, har det INTET og gøre med varioen. Er du helt væk eller hvad?


  • #19   22. sep 2014 #18
    Det har alt med vario at gøre, sammen med afstandsskiver, hvis den mister træk over 20kmt.

    Std ruller eller ej, så har du nok bare haft en slidt rem, eller et slidt stempel.
    Havde du gået 1 gram ned i vægt på rullerme så havde alle dine optræksproblemer været væk.

    Du lærer det nok, når du gør dig lidt mere erfaring med varioatoren og alt det andet der spiller ind omkring vario systemet.


  • #20   24. sep 2014 Hahahahahahaha, du giver bare ikke op. Kom nu videre i livet, idiot.

  • #21   24. sep 2014 HALOOOO brug lige en andens tråd, til jeres mundhakkeri..

  • #22   24. sep 2014 hej morten jamen ta og skil den hvis du selvføldig har har forstand på motorer osv og tjek hver en del for slid og fejl osv det kan være skide svært at sidde her inde og sige hvad der lige er galt

  • #23   24. sep 2014 det har jeg også planer om at gøre i denne weekend, Men det skader vel ikke at hente gode Ideer..


  • #24   24. sep 2014 nå nej nej men der er jo måder med alting

Kommentér på:
Den trækker af H.Til.. DÅRLIGT ALTSÅ

Annonce