{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
274 visninger | Oprettet:

Steffan J
Steffan J
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 62

Strøm direkte fra batteri? {{forumTopicSubject}}

Jeg går med nogle projekter i tankerne, men inden jeg går i gang, skal jeg finde ud af, hvordan de skal have strøm.

Er der nogle ulemper ved at tage strømming direkte fra scooterens batteri?

Den mængde strøm, der skal bruges, er så forsvindende lille at den på ingen måde vil dræne batteriet, når scooteren står standby.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strøm direkte fra batteri?
  • #1   25. nov 2014 Hvad vil du da lave?

• Steffan J
    Steffan J Tilmeldt:
    dec 2013

#2   25. nov 2014 Det irriterer mig, at jeg ikke kan se, hvad klokken er på min PGO, når det er lyst. Så tænker, at lave et ur med (som minimum) et 7-segment display, der kan ses tydeligt både om dagen og om aftenen. Overvejer lidt at gå all in og sætte en lille LCD skærm på, der viser klokken, evt. dato'en, og sætte en temperaturføler på, der viser hvor varmt/koldt det er og et symbol (et snefnug ;-)) der kommer frem, hvis det er under f.eks. 2 grader. Og evt. gøre det muligt at tilføje radiostyret ur, præcis speedometer, brænstofforburg osv.

Men som udgangspunkt, er det egentligt bare uret, der står for skud.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #3   25. nov 2014 Ulempen er at du aflader batteriet.
    Sæt en sikring mellem plus-terminalen og det der skal bruge strøm i passende ampere alt efter hvor meget strøm du skal bruge.

• Steffan J
    Steffan J Tilmeldt:
    dec 2013

#5   25. nov 2014 Er det den eneste ulempe? Fordi det er så lidt strøm (måske 10mA), når scooteren er slukket, at der skal nogle timer til at aflade batteriet betydeligt.

• Steffan J
    Steffan J Tilmeldt:
    dec 2013

#7   25. nov 2014 Det kan ske for alle de andre ledninger i ledningsnettet også smiley Jeg kan også blive ramt af en bil, og så er alt ovenstående ret ligegyldigt. Jeg kan også punktere og køre galt.. Jeg tænkte mere på om det kunne være forstyrrende for tændingslåsen eller generatoren, når scooteren kører - men afladning er ikke noget problem i dette tilfælde.

• Steffan J
    Steffan J Tilmeldt:
    dec 2013

#9   25. nov 2014 Jeg spørger selfølgelig fordi jeg gerne vil have svar, men "hvis og hvis og hvis" kan jeg altså ikke bruge til noget.

Selfølgelig skal der en sikring på... der skal også en spændingsregulator på, da den microcontroller jeg skal bruge, ikke kører på 12v.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #11   25. nov 2014 Nok bare en meget god ide og vende sig til at sætte sikring ind når man forbinder noget, men ja du kan da godt forbinde det uden sikring hvis du vil.

Kommentér på:
Strøm direkte fra batteri?

Annonce