{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.768 visninger | Oprettet:

Nordjyden
Nordjyden
Tilmeldt:
15. maj 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29

Generic Trigger går ud (For varm?) {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har mig denne Generic Trigger den har så lige været ved mekanikeren som standart til syn hvor de så også lavede den til 6 gear så den render de 50-60 nu men jeg var så ude og køre i går (den kom tilbage fredag) efter jeg havde kørt lidt rundt omkring en lille smule i skoven og sådan så stoppede jeg lige hvor jeg kunne høre den blæste helt vildt ligesom en aircondition i en bil det holdt så op kort efter den gik ud jeg tænkte så ikke mere over det og kørte videre men så lige pludselig gik den ud men kunne starte den igen lige efter tænker lidt at det var fordi den blev for varm har det noget at gøre med at den har fået 6 gear og kan jeg gøre noget ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generic Trigger går ud (For varm?)
  • #1   10. mar 2015 Du gearede vel op, da den blev lavet til 6 gear, ikke? Tæskede du den rundt, i første gear eller sådan noget inde i skoven?

  • Nordjyden
    Nordjyden Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #2   10. mar 2015 Altså har ikke pillet ved den efter den kom hjem og kørte ikke i 1 men heller ikke i 6 lå nok sådan mellem så det passede med hastigheden

  • #3   10. mar 2015 Få en til at skære katalysatoren ud af din udstødning, og bid vel og mærke i at jeg ikke skriver plumb!

    Det er et typisk problem som trigger har, da der ikke normalt er en katalysator i en knallert.


  • #4   10. mar 2015 OHolme: Problemet bliver ikke altid løst ved at fjerne katalysatoren, hvis det ikke er det som løser problemet koster der en ny udstødning. Og ikke normalt med en katalysator i en knallert? Det har været monteres på størstedelen af scootere/knallerter siden 2002. Og hvis det er katalysatoren der er noget galt med, så skal den bare brændes igennem.

  • #5   10. mar 2015 Det er ikke så tit man ser en katalysator i en "motard" og den som sidder i Triggeren for stoppet hele udstødningen med sod osv.. Jeg har selv været ude for problemet før, men efter at katalysatoren blev fjernet, så har jeg aldrig oplevet det siden. Men han kan for eksempel starte med at tagr udstødningen af og vaske den igennem indeni, hvis det løser problemet, så er det bare ud med katalysatoren!
    Ellers prøv at rens karburator fuldstændigt igennem.


  • #6   10. mar 2015 Som du nævner der, så skal han rense karburatoren. Det tror jeg nærmere er problemet. Kender du andre som har haft lign. problemer, og fjernet katalysatoren hvor det så hjalp? Gerne en henvisning, da jeg ikke har hørt om det, ud over hvis den bare var sodet til. Men det kan ske uanset om den har katalysator eller ej.

  • #7   10. mar 2015 Ja, det var sådan set min kammerat, ved navn Andreas som fortalte mig om det. Jeg havde nemlig oplevet det et par gange at den havde svært ved at starte, og pludseligt gik ud igen. Efter jeg fik fjernet katalysatoren, så forsvandt problemet fuldkommen fremover.

  • #8   10. mar 2015 Havde du tænkt på at den bare skulle brændes igennem?

  • #9   10. mar 2015 Det er ikke derfor, da mange mener at generic trigger går hurtigt i stykker. Men det er på grund af at den opføre sig sådan, og uden katalysator har den intet problem.

    Og efter 1.500km burde en katalysator være brændt igennem, men problemet forekom stadig. Har nu kørt 3xxx uden katalysator og uden problemer.


  • #10   10. mar 2015 Det er nu rigtig som Oliver nævner omkring katalysatoren på trigger udstødningen. Den er utroligt ringe konstrueret end så mange andre. Det er noget virkelig tæt bølgejern som er fuld af ståluld, som langsomt soder til, og til sidst har den svært ved, at komme af med udstødningsgassen.

    Man kan selvfølgelig brænde det igennem og få det renset, men det optimale ville helt klart være, at fjerne den helt så problemet ikke opstår igen.

    Det gør man ved, at skære udstødningen op, der hvor katten sidder, også borer man den simpelthen ud, til den er helt væk - Man bliver overrasket når man ser hvordan det ser ud, for så kan man meget bedre forstå problemet.

    Også svejser man udstødningen sammen igen - og problemet er ude, af verdenen. Har selv gjort det på 3 triggere inkl. min egen, og har guidet andre igennem det med samme problem. - der har aldrig været noget siden


  • #11   10. mar 2015 - Den er også en af grundende til, at den ryger sådan så man stinker langt væk af 2-takt

  • Nordjyden
    Nordjyden Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #12   10. mar 2015 Puha det lyder som en større opgave tror jeg skal have den til mekanikere igen og få det fikset for fatter virkelig hat smiley Så nu når den alligevel skal derhen er der så andre småting som jeg kan få fikset nu når den er der?

  • Nordjyden
    Nordjyden Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #13   10. mar 2015 Har også lige er par detaljer mere da jeg var ude og køre idag det er kun når jeg sætter farten ned og går i lavt gear den går ud f.eks når jeg skal holde i et kryds eller noget

  • #14   10. mar 2015 Altså hvis det er fordi at den står i gear, så skal du bare huske at holde koblingen smiley

    Ellers skru på din tomgangsskrue så den får lidt flere omdrejninger at leve på smiley


  • #15   10. mar 2015 Det er helt sikkert fordi den bliver kvalt pga. af katalysatoren. Du skal gøre din mekaniker helt klar på, at der ikke er tale om en skive/plumb/tragt eller lignene i udstødningen den sidder noget længere oppe, omkring midten også en smule længere mod afgangen. så skærer man den en op og borer katten HELT ud, også svejser man det sammen igen. Den skal helt sikkert også dysses en smule op, for der kommer mere gennemgang i udstødningen.

    Det er ikke særligt svært hvis man ved hvad man laver, det er bare af med udstødningen - skære - bore - svejse - samle. Rigtig nemt og kan gøres på under 30 minutter!

    Spørg endelig løs


  • Nordjyden
    Nordjyden Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #16   10. mar 2015 Det er ikke fordi jeg glemmer at holde koblingen inde har styr på gear smiley Men kan bare ikke forstå at der slet ikke var problemer i weekenden hvor jeg kørte men der først er kommet problemer igår men skal nok lige få det sagt klart og tydeligt til mekanikerne at det er katalysatoren der skal ud tak for hjælpen drenge smiley

  • #17   10. mar 2015 Hvis du alligevel godt vil køre lidt stærkere og spare mekaniker regningerne - så kan du lige så godt bruge pengene på en tun udstødning + tun potte + ubegrænset cdi

    1. Ubegrænset CDI - kan fås på Speedline.dk

    2. En tun potte, det er utroligt vigtigt da standard potten er begrænset, og du kan ikke fjerne begrænsningen. Du opnår utrolig meget træk ved en tun potte. Du kan finde potter mange steder - også gerne brugt, men hvis du alligvel bestiller udstødningen, kan du lige så godt tage en lydpotte med, da det er på samme hjemmeside. Du kan vælge her:
    http://www.gearparts24.de/generic/trigger-sm-50/auspuffanlagen/endschalldaempfer:k24_260.html

    3. Ubegrænset CDI - hvis du skal opnå træk, skal du have en ubegrænset cdi, så den kan komme til, at tage nogle omdrejninger, du kommer ingen steder uden den. Den kan fås på speedline, (den er sikkert også til at finde andre steder billigere) - cdien sidder under tanken på din trigger - jeg vil nok anbefale dig, at købe cdi'en først da du også godt kan bruge den på din opsætning nu og vil give noget mere træk da du kan trække gearene længere ud.
    http://speedline.dk/da/scooter/cdi-ubegraenset-s-gr-299051070001/

    4. Gearing. Din trigger skal også geares, da den nu kan tage nogle flere omdrejninger, og du vil kunne opnå en meget højere topfart. Du skal enten have et 12 eller et 13. tands - med 13 tands og den anden opsætning jeg har skrevet ville kunne give en topfart på max 90 km/t - med et rigtigt lovende optræk.
    De kan fås her:
    http://www.gearparts24.de/generic/trigger-sm-50/uebersetzung-getriebe/ritzel:k36_241.html


  • #18   10. mar 2015 Også skal du dysse den op når du skifter udstødning

  • #20   12. mar 2015 Hvor langt har du kørt, efter den sidst blev åbnet?

  • Nordjyden
    Nordjyden Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #21   12. mar 2015 Altså ved ikke om de har haft den åbnet som sådan men den kom tilbage i fredags og har ikke kørt forfærdeligt meget nok maks 10-20 km Og mange tak for hjælpen Andreas og selvfølgelig jer andre smiley

  • #22   12. mar 2015 De har helt sikkert hældt noget nyt olie så får det til, at sode noget mere til i udstødningen er derfra er problemt kommet. Men køb den "opsætning" jeg skrev til dig tidligere hvis du allerede skal køre lidt for stærkt smiley

    At de har lavet den om til 6 gear er en umbraco nøgle og en 6mm bolt. Det tager i omegnen af 50 sekunder, at skifte smiley


  • Nordjyden
    Nordjyden Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #23   12. mar 2015 Ja havde styr på det med bolten havde også tænkt mig at lave det selv men så skulle den alligevel til syn så spurgte om de lige kunne fikse det smiley

Kommentér på:
Generic Trigger går ud (For varm?)

Annonce