Skift dele eller ny motor? {{forumTopicSubject}}
Hey SG, jeg blev i Februar påkørt af en bil som resulterede i at min Hot 50 fik nogle voldsomme skader på motoren. Selve udstødningen blev noget kun bøjet nærmest alle steder, den ene bolt udstødningsporten i cylinderen er knækket så det er sat sammen med tætningspasta. Derudover er der knækket lidt af motorblokken omkring ophænget til udstødningen.
Min fader har været så venlig at sætte det hele sammen igen så godt han kunne og så billigt han kunne (SU'en er jo ikk så høj desværre) mens knoglerne i min krop kunne hele.
Mit spørgsmål er så om det bedre kan betale sig at finde en ny (brugt) motor eller som jeg sagtens kan få skiftet delene på den? Ud fra hvad jeg kan se skal der kun bruges nyt cylinder kit og udstødning, men jeg vil lige høre hvad i har at sige
På forhånd tak.
- Nicolas
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.459
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 36
Men hvis du er ude i du vil skifte blok er jeg næsten sikker på jeg har et par stykker liggene der intet fejler
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 24
Hvis jeg kan slippe afsted med det, så vil jeg helst nøjes med at skifte cylinder og udstødning. Jeg har været ude og tage nogle billeder af den del af blokken jeg tror som er knækket (jeg har selvfølgelig glemt præcis hvor det er knækket).
Jeg håber det kan ses hvor det er knækket. hvis ikke, så er det omkring blæserskjoldet OG der mangler en bolt nede til venstre på ophænget til udstødningen.
PS. det er bare lim som er på blæserskjoldet
mar 2011
apr 2015
mar 2011
apr 2015
mar 2011
Skift dele eller ny motor?