{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Skift dele eller ny motor? {{forumTopicSubject}}

Hey SG, jeg blev i Februar påkørt af en bil som resulterede i at min Hot 50 fik nogle voldsomme skader på motoren. Selve udstødningen blev noget kun bøjet nærmest alle steder, den ene bolt udstødningsporten i cylinderen er knækket så det er sat sammen med tætningspasta. Derudover er der knækket lidt af motorblokken omkring ophænget til udstødningen.
Min fader har været så venlig at sætte det hele sammen igen så godt han kunne og så billigt han kunne (SU'en er jo ikk så høj desværre) mens knoglerne i min krop kunne hele.
Mit spørgsmål er så om det bedre kan betale sig at finde en ny (brugt) motor eller som jeg sagtens kan få skiftet delene på den? Ud fra hvad jeg kan se skal der kun bruges nyt cylinder kit og udstødning, men jeg vil lige høre hvad i har at sige smiley
På forhånd tak.

- Nicolas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift dele eller ny motor?
  • #1   1. maj 2015 Ny blok .. er der knækket noget af kan den nemt haver fået andre skader der endnu ikke ses

• #2   2. maj 2015 Min blok er der også flækket noget af til den nederste skrue men jeg har bare drejet gevind hele vejen igenmen og sat en længer bolt i og det har virket fint i et par år nu smiley Har så ment også skåret den ene tap af til dobbelt støttefoden for at få plads til min udstødning smiley
    Men hvis du er ude i du vil skifte blok er jeg næsten sikker på jeg har et par stykker liggene der intet fejler smiley

• #3   2. maj 2015 Kent P:
    Hvis jeg kan slippe afsted med det, så vil jeg helst nøjes med at skifte cylinder og udstødning. Jeg har været ude og tage nogle billeder af den del af blokken jeg tror som er knækket (jeg har selvfølgelig glemt præcis hvor det er knækket).
    Jeg håber det kan ses hvor det er knækket. hvis ikke, så er det omkring blæserskjoldet OG der mangler en bolt nede til venstre på ophænget til udstødningen. smiley
    PS. det er bare lim som er på blæserskjoldet smiley

profilbillede
  • #4   2. maj 2015 Her er lige et ekstra billede smiley

profilbillede
  • #5   2. maj 2015 altså det ser ikke godt ud men jeg ville køre med det så længe det kan holde og måske give det lidt kemisk metal smiley

• #6   2. maj 2015 Ville det være en dum idé at skifte cylinder og udstødning på den? Den kører rigtig ujævnt, har på fornemmelsen at det er grundet tætningspasta i udstødningsrøret der gør det. Desværre kan jeg ikke bare lave det da en af boltene i udstødningsporten er knækket, så den kun kan køre på en bolt og det duer ikk. smiley

• #7   2. maj 2015 jeg ville prøve det du siger til at starte med smiley og jo en bolt er nok til at hænge udstødning på blokken gjorde jeg også selv til at starte med smiley

• #8   2. maj 2015 Okay, mange tak, jeg vil kikke efter nyt cylinder kit og udstødning smiley

Kommentér på:
Skift dele eller ny motor?

Annonce