Derbi Senda motor indstilling {{forumTopicSubject}}
Hej SG
Hjælp
Har lidt problemer med at indst. min motor.
80cc Mallossi, V6 udst. standard 17,5mm dellorto kabu. 13/53 gearing, begrænsninger taget.
Har fulgt flg. guide http://www.scootergalleri.dk/forum/teknik/125128-guide_til_indstiling_af_kaburator men det lykkedes stadig ikke....
Ved dyse 108 4-takter den ikke længere. Går jeg længere ned, hakker den stadig ved fuld gas og trækker dårligt. Slækker jeg en smule på gassen, går den fint ca. 14500 omdr. Det tolker jeg som om at dysen bliver får lille.
Med dyse 108 har jeg så haft flyttet på nålen i alle 5 trin. Ved nålen i 1 trin (nål helt oppe) 4-takter den. Trin 2 egentlig nok bedst, men går dårligt i bunden 3-5000omdr og kan tage ca. 12000 omdr.. Trin 3-5 flyttes det dårlige område op i omdr. Der er faktisk ingen indstillinger den går godt.
Det er som om at jeg ikke kan ramme en dyse hvor jeg kan komme op på 14500 omdr. ved fuld gas.
Jeg havde samme problem før den fik 80cc, der var det ved dyse 95 den gik bedst. Men igen kom den kun op på godt 12000 omdr.
Karburatoren har selvfølgelig været skilt ad og renset og luftfilteret er skiftet. Tændrør er nyt og passer til sættet (er købt hos MSP-tuning).
Pakninger og studs er skiftet ved indsugning og membran, så den trækker ikke falsk luft.
MSP tuning mente godt at udstødning og karburator kunne køre sammen med 80cc. Og at den ville køre 80-90km/t, men den render max 65km/t
Kan det være membranen der er slidt, den er standard? Jeg tænker at den ikke længere kan klare trykket.
Er det karburatoren?
Kan det være tændingen? jeg har ikke selv gjort eller stillet på tændingen.
Kom gerne med bud...
maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 24 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 322
2. V6 er aaaalt for lille, den kommer ikke af med gasserne ordentligt... Der skal minimum en stor Yasuni på, eller en hebo...
Jeg kørte selv med Athena 80cc
Og supermoto 80cc udstødning med 17,5, der gik den udemærket!
Kører selv med 102 dyse
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 5 Svar: 791
Hvis den tager 12.000 omdrejning, så kører den med garanti også 100.
maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
Jeg har lige prøvet en kammerats, og den acc. meget hurtigere og fuldstændig rent. Og den har samme opsætning, men stadig kun 50cc. Og den render 80-85
Den tidligere ejer har kørt med for lille dyse. Da jeg skilte 50cc cylinder ad, var termostat og de små kølerslanger hen til karburatoren fuldstændig stoppet til.
den har været så varm at kølervæsken var krystalliseret. Kan en karburator eller membran tage skade af en varmesætning?
Jeg kunne godt tænke mig at kontrollere at tændingen står rigtigt, hvordan for jeg svinghjulet af for at komme ind til tændingen?
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 24 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 322
maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
I havde sgu ret, lånte en anden udstødning og straks kørte den meget bedre. Havde forinden skiftet membranen, da den var slidt/utæt, samt justeret tændingen da den ikke stod helt præcis.
Men det var altså først da den fik en anden udstødning at den for alvor kørte bedre.
Hvilken udstødning kan i anbefale til sådan et 80cc?
Hvilken karburator ville evt. passe på? Hvad gør det egentlig at kølervandet render ned igennem karburatoren?
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 24 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 322
24 mm
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 5 Svar: 791
Kølevandet løber igennem karburatoren for at undgå tilfrysning om vinteren.
Om det nogensinde bliver aktuelt for dig, ved jeg ikke
maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
Derbi Senda motor indstilling