{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.052 visninger | Oprettet:

Martin S
Martin S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Derbi Senda motor indstilling {{forumTopicSubject}}

Hej SG

Hjælp

Har lidt problemer med at indst. min motor.
80cc Mallossi, V6 udst. standard 17,5mm dellorto kabu. 13/53 gearing, begrænsninger taget.

Har fulgt flg. guide http://www.scootergalleri.dk/forum/teknik/125128-guide_til_indstiling_af_kaburator men det lykkedes stadig ikke....

Ved dyse 108 4-takter den ikke længere. Går jeg længere ned, hakker den stadig ved fuld gas og trækker dårligt. Slækker jeg en smule på gassen, går den fint ca. 14500 omdr. Det tolker jeg som om at dysen bliver får lille.

Med dyse 108 har jeg så haft flyttet på nålen i alle 5 trin. Ved nålen i 1 trin (nål helt oppe) 4-takter den. Trin 2 egentlig nok bedst, men går dårligt i bunden 3-5000omdr og kan tage ca. 12000 omdr.. Trin 3-5 flyttes det dårlige område op i omdr. Der er faktisk ingen indstillinger den går godt.

Det er som om at jeg ikke kan ramme en dyse hvor jeg kan komme op på 14500 omdr. ved fuld gas.

Jeg havde samme problem før den fik 80cc, der var det ved dyse 95 den gik bedst. Men igen kom den kun op på godt 12000 omdr.

Karburatoren har selvfølgelig været skilt ad og renset og luftfilteret er skiftet. Tændrør er nyt og passer til sættet (er købt hos MSP-tuning).
Pakninger og studs er skiftet ved indsugning og membran, så den trækker ikke falsk luft.

MSP tuning mente godt at udstødning og karburator kunne køre sammen med 80cc. Og at den ville køre 80-90km/t, men den render max 65km/t

Kan det være membranen der er slidt, den er standard? Jeg tænker at den ikke længere kan klare trykket.

Er det karburatoren?

Kan det være tændingen? jeg har ikke selv gjort eller stillet på tændingen.

Kom gerne med bud...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Derbi Senda motor indstilling
Kommentér på:
Derbi Senda motor indstilling

Annonce