{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.952 visninger | Oprettet:

Peter H
Peter H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Raslen fra scooter {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Min Vespa LX50 fra 2010 er begyndt at rasle, når jeg giver den gas. Den siger ingenting, når den stor i tomgang.
Det lyder som om lyden kommer inde fra variatoren/remmen/koblingen. I hvert fald på den side af scooteren.
Jeg har i forvejen problemer med, at lydpotten er gået i stykker, og den larmer derfor meget i forvejen. Jeg har dog bestilt en ny udstødning.

Men hvad kan den raslen være? Jeg har haft scooteren til service for et par måneder siden, og den har kun kørt omkring 200 km siden service.

Video med lyden: https://www.youtube.com/watch?v=FPK4asrokYk

Mvh Peter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Raslen fra scooter
  • #1   20. jun 2015 Lyder som et halv knust leje??? Det må så være i gearing eller ved koblingen... Er der slør i baghjulet hvis du drejer det fra side til side???

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   20. jun 2015 Jeg har lige pillet den fra hinanden, men der er umiddelbart ingenting at se.. Jeg har fundet ud af, at når jeg giver den gas og fremkalder lyden og derefter fører kickstarter-armen lidt ned forsvinder lyden i et stykke tid.. Når jeg fører kickstarteren ned, siger den en høj lyd, men så forsvinder raslen.

Slør i baghjulet? Altså at man kan rokke det fra side til side, når scooteren står på sin fod? Meget meget lidt kan man.. måske en millimeter.

• #3   20. jun 2015 Det er svært at sige hvad en lyd er uden man selv hører det... Men det kan jo være mange ting

• #4   21. jun 2015 En af mine sonic'er gør og lyder præcist det samme som din?? jeg vil også gerne hvide hvad det er?!

• #5   21. jun 2015 På min er kickstarter stram på sin plads når den er slukket, men når den er startet, så hænger kickstarter armen bare og rasler, inde i motoren. men vis jeg løfter armen og selvfølgelig holder den oppe, så siger den ikke en lyd, ind til jeg så slipper den igen??..

Kommentér på:
Raslen fra scooter

Annonce