2.159 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Yamaha jog r starter Yamaha jog r starter

mojn gutter min jog r har fået ny starter for ikke så længe siden og den har virket i et stykke tid men så pludselig så virkede den ikke mere den klikker bare når man trykker på knappen der er ny start relæ på men det hjalp heller ikke smiley er det starteren der er død eller hvad tror i? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha jog r starter
  • #1   28. sep 2015 Har du selv købt elstarteren og monteret den, eller er det blevet gjort på værksted.

• #2   28. sep 2015 Lyder som dårligt relæ ja

• #3   28. sep 2015 Hvis den klikker lyder det jo ikke som start relæet er problemet.. smiley

Har du et volt/multimeter, og kan du bruge det?

• #4   29. sep 2015 Det har jeg nu oplevet før ...

• #5   29. sep 2015 Men spørg ralle han er den eneste her på sg der konkret ved noget... Tror han selv i hvertfald. Og lad ham nu bare tro det så han ikk bliver ked af det smiley

• #6   29. sep 2015 6440.. Nu ikke så tøsefornærmet..

Hvis man kan høre relæet klikke, så er det fordi det slår til og fra, hvilket er dets eneste opgave.
    Og derved vil det i 99.99% af tilfældende virke..
    At du så i mange tilfælde rammer de sidste 0,01% undre vel ikke nogen..

Det er dig der tror.. Jeg ved..
    - Det gik jeg ud fra du havde indset..

• #7   29. sep 2015 Du ved ikke en skid ralle. Du tror du så skide klog. Det er kun det du siger der er rigtigt jo:) haha sørgeligt at have det sådan. Stakkels din kone/kæreste hvis du da har sådan en. smiley

• #8   29. sep 2015 Det er fordi jeg har ret i 99,99% af det jeg siger, og aldrig åbner munden når jeg er usikker (i så fald nævner jeg det).. smiley
    - Det er skam ikke sørgeligt at være klog, det nyder kæresten skam også godt af.. smiley

Men ved du hvad tøs..
    Nu har jeg skrevet knap 7000 kommentarer herinde..
    Så hvis du er så sikker i din sag, og virkelig har noget at have dit mundlort i, så burde det da være en smal sag for sådan en som dig, at finde bare et eneste bevis på du har ret?

Kom frisk..
    - Eller er du bare træt af jeg konstant retter dig, og altid har ret? smiley

• #9   29. sep 2015 Haha din kommentar til alle folk der svarer dig igen. Har ikke noget bevise over for dig lille mand smiley

• #10   29. sep 2015 Og nej du har ikke altid ret. Ikke så mystisk du kommer på så mange filter lister

• #11   29. sep 2015 Og du har sikkert skrevet meget mere end 7000 kommentarer for du blander dig da godt nok i alt.

• #12   29. sep 2015 Ja det er min kommentar til alle der påstår jeg ikke ved noget og aldrig har ret..
    Det er nemt at lukke lort ud, når man ikke behøver bevise hva? smiley
    Men kan man ikke bevise, behøver man vel heller ikke..
    - Du kan være den FØRSTE til at bevise mester, grib chancen og gør hvad de andre ikke kunne..

Jeg er ikke på manges filterliste?
    Hvor har du dog det fra mester? smiley
    - Igen bare lort..

Nu er der jo en tæller på siden, men den kan sådan en som dig sikkert også snyde ikke? smiley

Gider ikke diskutere med latterlige mindre vidende personer der bare bliver tøsesure når de bliver rettet på..

For ikke at ødelægge tråden her, så smid mig en besked hvis du har mere at sige..
    - Dog må du stadig gerne bevise dit mundlort her i tråden, så alle kan se du har ret i bare lidt af hvad du lukker ud fjols..

• #13   29. sep 2015 Hvis du påstår jeg blander mig i alt, så må det da bare være endnu lettere for dig at bevise jeg har taget fejl..

Bare ét eneste eksempel.. Kom nu?

• #14   29. sep 2015 Hahahahaha....!!! smiley

• #15   29. sep 2015 Og du selv være et fjols

• #16   29. sep 2015 Det gør mig helt glad inden i, når jeg ser at selv folk med utrolig lav IK, kan grine over et eller andet.. smiley

• #17   29. sep 2015 Du mener IQ ikke einstein?

• #18   29. sep 2015 Men ja ralle små hjerner små fornøjelser åbenbart. Der skal ikke så meget til at gøre dig glad

• #19   29. sep 2015 Nej.. Så havde jeg skrevet det..

Jeg er dansk, jeg går ud fra du er dansk, det er en dansk side, med et dansk forum, hvor vi skriver på dansk..

IK er en forkortelse af intelligens kvotient.. smiley

- Det er dog korrekt at den engelske forkortelse af det er IQ..
    Men igen, nu taler vi dansk ikke?

Så lærte du endnu en ting idag.. smiley
    - Du er snart klar til 1. Klasse, det bliver spændende hva? smiley

Nej der skal åbenbart ikke meget til at gøre mig glad, da du virkelig kan få mig til at grine enormt.. smiley :D
    - Tror bare du skal holde sig fra emnet med små hjerner mester..

- Bliv nu ikke sur over jeg endnu engang har rettet dig.. smiley

• #20   29. sep 2015 Man kan ikke blive andet end i godt humør, hvis man læser din kommentar #14, og efterfølgende #18.. smiley

• #21   29. sep 2015 Bliver ikke sur, kan ikke hidse mig op over små svage mænd som dig smiley der skal nu noget mere til smiley du er sød og sjov

• #22   29. sep 2015 Og du tror jeg skal holde "sig" fra enmet. Det er vist dig der er klar til dansk retskrivning smiley

• #23   29. sep 2015 Emnet

• #24   29. sep 2015 Men alligevel sur nok til at gå ind og give min gamle pocket bike en lav stemme smiley :D smiley
    - Nu får jeg jo ikke sovet i flere uger smiley

Svag vil jeg absolut ikke mene jeg er..
    - Men det er du jo klog nok til at vide, uden at kende mig, eller ha set mig, det ved jeg godt.. smiley

• #25   29. sep 2015 OMFG.. Hvis du i en kommentar omkring fejl i mobilens valg af ord, i ordbogen skal nedgøre mig, så sørg lige for du selv rammer rigtigt hahaha... smiley
    - Så virker det en lille smule bedre.. smiley

• #26   29. sep 2015 Du er en svag kusse, og ja en lav stemme for hvad har den med en scooter at gøre? Taler om at være dun

• #27   29. sep 2015 Nej for jeg praler ikke med at være så fandens klog og korrekt lille mand

• #28   29. sep 2015 Jeg praler og retter dig konstant ja, fordi jeg ved du ikke kan tage det.. smiley

Jamen fin grund til at give lav (havde det så bare været derfor).. smiley
    - Du får satme travlt så hehe..

Jeg gider ikke bruge mere tid på det her nu..
    Du har underholdt mig, indtil jeg nu har fri fra job, og det skal du ha mange tak for..
    - Nu kan jeg sætte mig ud i bilen, og køre hjem til damen med et stort smil på læberne..

> ROT <
    Når/hvis du pløjer dig igennem alt dette OT, så skal jeg meget gerne hjælpe dig med dit problem.
    - Jeg beklager dybt at fylde din tråd med lort, men jeg gider bare ikke finde mig i at blive pisset på.
    Specielt ikke af en jeg ved tager fejl. smiley

Vi kan tage den her i tråden, eller over besked, det er helt op til dig.
    - Ser dog helst vi gør det her..

Fortsat god dag til jer alle.. smiley

• #29   29. sep 2015 6440stj: Hvad fanden var pointen i at starte så latterlig en diskussion (kald det hvad du vil) i forum??.

Du har på INGEN måder hjulpet ROT med hans elstarter problem ved at sidde og svine Ralle til i hans forum emne.
    Tag den over PB hvor vi andre ikke skal glo på det lort.

Du ville nok selv blive rimelig ærgerlig hvis nogen begyndte og fylde et af dine forum emner til med ligegyldigt trash talk, og du ingen hjælp fik.
    Behandle andre som du gerne selv vil behandles....

ROT: Det som du kan høre klikke, er dit startrelæ. Selvom det er nyt kan det godt være defekt eller hurtigt blive det grundet en fabriks fejl.
    Hvis du stadig har returret på dit startrelæ ville jeg sende det tilbage og få et nyt.

Min elstarter klikkede også bare på min blå Jog R, jeg gjorde dog noget som jeg absolut ikke vil anbefale dig, og jeg aner ikke hvorfor det virkede, men jeg tænker det nok har været selve min starter der har haft sat sig.
    Men jeg trykkede på elstarteren imens scooteren stod i tomgang, det lyder forfærdeligt.

Min pointe er at det også kan være din starter den er gal med, men start med at skifte relæet.

• #30   29. sep 2015 Jensen.. Man skifter ikke noget før man ved hvad der skal skiftes..

I dette tilfælde er der mange måder at finde ud af det på.. Men uden respons fra ROT, sker der ikke noget smiley

• #31   29. sep 2015 Hvis han stadig har returetten på relæet ser jeg ingen grund til ikke at prøve at sende det tilbage som defekt og få et nyt uden ekstra omkostninger.

Men hvis han skal hen og bruge penge, så skal han jo selvfølgelig finde fejler, ellers kan du jo bruge penge i evigheder uden at komme nogen veje.

Men jeg giver dig ret, det ikke nemt at hjælpe når der heller ikke kommer svar fra trådstarter.
    Vi må håbe det er fordi han har pillet i maskinen og måske selv har fundet fejlen.

• #32   29. sep 2015 Problemet med det, er bare at hvis ikke det er defekt (som jeg er ret sikker på det ikke er), så kommer han selv til at betale for ombytningen. smiley

Det koster skam ikke en krone at teste om det er defekt selv, og vil vove a påstå alle har hvad det kræver.. smiley
    - Af samme grund skriver jeg man ikke skal skifte noget, hvis ikke man ved hvad der skal skiftes, så bliver det som du selv skriver hurtigt dyrt at fejlfinde. smiley

Mon ikke der kommer liv i ROT igen, om end ikke så bare for at skrive hvad status er på problemet, og eventuelt hvad der var galt. smiley

• #33   29. sep 2015 Okay far

• #34   29. sep 2015 Kan se han ikke har været online siden i går så lad os satse på han logger på senere og kommer med en opdatering.

Men som jeg læser hans problem, som er lidt svært med de manglende .,.,.,.,.,.,.,.,.,, Så er hans elstarter ikke særlig gammel (antal måneder kunne være rart at vide) og hans relæ er helt nyt, men den klikker bare.
    Normalt går en elstarter ikke bare i stykker, af egen erfaring, men det kan jo selvfølgelig sagtens lade sig gøre, dog har jeg læst et par forumemner om folk der har problemer med relæet på diverse maskiner heriblandt Jog R.

Hvis man har mulighed for at måle strømmen fra x til z så er det jo optimalt da det vil gøre det meget nemmere at finde problemet, om det er elektrisk eller mekanisk.

6440stj: Jeg er bestemt ikke din far (og ønsker absolut ikke at være det) men jeg synes da det var træls attitude lige pludselig at bryde ud med.

Måske er det bare mig der har et surt opstød, men hvis du har et problem som er rettet mod Ralle synes jeg du burde skrive til ham, og ikke til alle andre i et åbent forumemne.
    Måske er jeg bare gammeldaws..

• #35   2. okt 2015 den klikkede også med det gamle start relæ så jeg købte et nyt og der klikkede den også bare. men den tideliger ejer havde givet den en ny starter inden salg, men det har jo sikkert bare været den billigste hun kunne finde for at sige der var ny starter på smiley

• #37   2. okt 2015 og jeg beklager jeg ikke lige har kunne svare. men ihvertfal tak for hjælpen Ralle Og J jensen smiley

• #38   2. okt 2015 Du har ikke fået hjælp endnu.. Vil du ikke gerne vide hvilket af det der er defekt? smiley

• Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #39   23. apr 2019 Hej
    er ny på siden,
    Jeg har næsten samme problem på jog.forrige uge gik min i stykker.ingen gnist på tændrør,skilte den ad og målte at der kom strøm til tændspolen men ingen gnist.der kom ikke en lyd fra motoren,der var strøm på da display tændte som sædvanlig.startrelæ Købte ny tændspole og monterede den.Den kørte ca.5 dage,og så var gnisten væk igen.
    Er der nogen som har en forklaring på det?
    Har idag været hos t hansen og bestilt ny startrelæ som kan hentes i morgen.
    Håber at den så kommer til at kører igen!!!!!
    Vil meget gerne hører fra andre som har løsningen?
    hav en god dag!!
    Martin

Kommentér på:
Yamaha jog r starter

Annonce