1.745 visninger
|
Oprettet:
Puch Maxi lys driller! {{forumTopicSubject}}
Halløj.
Kan ikk få mit lys til og virke på den Puch jeg er ved og lave, har tjekket forum uden held.
Har en sort og gul ledning fra motor. Men der kommer kun lys i pære når de er sat på pæren samtidig og samtidig går motor død.
Kan forstå at man bare skulle sætte pærenpå gul og stel, men min virker kun hvis pæren kommer på bed ledninger fra motor samtidig! Hvor er fejlen?? (:
okt 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.411
jeg tænker løs/dårlig forbindelse et sted.
evt irret ved kontaktfladerne i lygten. altså så det er fordi der løber strøm ud et sted så der ikke er nok spænding så gnisten bliver for svag.
da hovedaikringen på min minarelli scooter var gået gav den stød.
da blinklysrelæet var gået startede det med at blinket blinkede uregelmæssigt. så begyndte det bare at lyse konstant (fungerede ok for jeg ku bare "blinke" på kontakten..) og så var der pludselig intet blink overhoved.
jeg tror det skete fordi den kørte med et blinklygteglas hvor den ene tap var knækket af så det sad ikke helt fast og lukkede tæt.
derfor kom der fugt ind i regn og så kom der rigtig meget ir på kontaktfladen ved pæren.
måske det også er grunden til at hovedsikringen gik..
anyway kom nyt blinklygteglas på og ny hovedsikring og ny pære (pæren var også helt irret til) så virkede alt undtagen blinklyset.
bremselys blink og horn selvom maskinen var slukket og prikken over i'et, elstart
Der gik så lidt tid før jeg fandt ud af at det eneste der kunne være i vejen med blinket nu var bl8nklysrelæet... og at der faktisk var et blinklysrelæ på maskinen og hvor det sad henne
det havde åbenbart heller ikke kunne tåle den irrede pære.
men har ikke haft problemer siden
sep 2003
det er fordi jeg har aldrig rodet med sådan en.
prøvede en gang en som en ven havde.
skilte en velo solex af da jeg var 14 og lavede et hul udstødningen på en fz50 engang, ellers har jeg kun rodet med scootere og mc fra 90erne og frem.
Så ved ikke ret meget om hvordan de er lavet sådan nogen ellers rimelig kendte knallerter
sep 2003
går man lidt længere tilbage til pythagoras og sokrates og sådan nogen så var de nogen perverse freaks de fleste af dem
http://www.cracked.com/article_16559_7-eccentric-geniuses-who-were-clearly-just-insane_p5.html
der vil altid være såååå meget man ikke forstår.
folk der ved meget virker bare sådan fordi de har glemt de normale ting mere normale mennesker tager for givet tror jeg
f.eks. at bryster er interessante og at man ikke behøver gentage alting 3 gange (nikola tesla)
Puch Maxi lys driller!