1.589 visninger
|
Oprettet:
Giantco E-buddy {{forumTopicSubject}}
Hej SG!
Jeg håber på nogle af jer herinde kan hjælpe.
Jeg har en Giantco E-buddy stående, men der kan ikke "starte" der er ingen løse forbindelser, batterierne er fuldt opladet, den har kun kørt 2800km, jeg har tjekket begge sikringer de fejler intet.
Nogen forslag?
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Sidestøttebenet skal være slået op.
Tjek at hovedafbryderen af slået til.
Hvad volt kan du måle på batteriet?
Tjek at sidestøttebenskontakten og bremsekontakten virker som de skal.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
Hovedafbryderen er slået til, Hvordan tjekker jeg Bremse- og sidestøttebens-kontakten? Og hvad volt jeg kan måle, det kan jeg ikke svare dig på lige nu da jeg har lånt mit voltmeter ud
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Bremsekontakterne kan du tjekke ved at bremse i højre og venstre side også skal bremselyset tænde. Hvis ellers det virker.
Viser voltmeteret på instrumentpanelet fuldt batteri?
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Det må være enten batteri, hovedafbryder, tændingslås, stelforbindelse, sikring eller forbindelserne imellem disse ting.
Med et multimeter kan du måle om der er strøm/forbindelse de forskellige steder.
Ellers kan du prøve og sprøjte noget låsespray ind i tændingslåsen og dreje nøglen en masse gange.
Også prøv en anden sikring.
Og sæt tændingslåsen på ON også rod med nogle ledning og stik og se om du kan finde en løs forbindelse.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
Men har lige fået et voltemeter, batterierne siger 6,40-6-58 v som jo er alt for lavt. Jeg har kigget alle stikkende igennem, jeg kunne ikke finde nogen som var løse. Men jeg gætter på det er batterierne det er galt med?
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Så er spørgsmålet om du har målt batterierne korrekt.
Hvad har du sat multimeteret på?
Der skulle gerne være lidt over 48 volt DC. Måske 52 volt DC.
Hvis multimeteret er indstillet korrekt så prøv og ryk i stik og ledninger og sikring og hovedafbryder og se om du kan finde en løs forbindelse.
Også prøv og mål batterierne hver for sig. De skal nok have 13 volt DC hver cirka.
Har scooteren lige virket?
Har den stået længe med afladte batterier?
Prøv og sæt tændingslåsen på ON når den lader.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
Da jeg satte voltmeteret direkte på polerne sagde den 6,40 til 6,58, alt efter hvilket batteri jeg målte på.
Den har stået et lille stykke tid. Selv når den lader, og jeg sætter tændingslåsen på ON, mens den lader, sker der intet. :S
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Hvor længe er det siden batterierne sidst har været opladt?
Hvis de har stået afladt længe så er det ikke sikkert du kan få den til at virke igen men du kan da lige prøve og lade oplader være forbundet indtil charge lampen konstant lyser grønt.
Når du siger charge lyser gul, lyser den så gul konstant eller blinker den?
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Kunne måske være derfor den viser 90% opladt.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
Jeg har målt dem mens laderen har været taget af. Jeg tjekker lige om der er en kontakt på laderen
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
Uden oplader kan jeg ikke få nogen form for "aktivitet" i pærer eller andet.
Jeg har desværre ingen H4/7 liggende, Men har en skruetrækker med en prøve pære i, kan prøve den her om lidt.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Hvor gamle er batterierne?
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
#T.T: Jeg tror du har ret i at de er døde, da de har stået og opladet cirka 7 timer, og der vare kun svag glød i pærene. Jeg kunne stå og måle på opladerstikket hvor den startede på 31,54V efter 2 minutter var den nede på 30,45V, jeg kunne se at spændingen faldt stille og roligt mens jeg målte :S
Har evt en hjemmeside hvor jeg kan købe nye batterier til sådan en E-buddy?
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
4 x 1299 = 5196,-
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
For de er godt nok dyre!
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
Og hvad hedder sådanne batterier på engelsk? så har jeg måske nogle billige sider fra kina
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Ja det virker jo umiddelbart dyrt men det lader til at være normalt at nye batterier koster halvdelen af køretøjets nypris på en elektrisk scooter.
T Hansen har tidligere haft flere forskellige batterier til e-Buddy som har været billigere. Du kan læse om det på http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/specielt_giantcoebuddy.php#batterier
Måske kan de her bruges men er ikke sikker:
http://dk.rs-online.com/web/p/genopladelige-blybatterier/7270420/
Opladeren og batteritypen skal passe sammen.
Der står i den danske greensaver oplader manual fra T Hansen at den er til AGM batterier. Men prøv og læs på opladeren hvad batterityper den kan oplade.
Ellers tag nogle billeder af opladere så jeg kan læse hvad der står på den.
Hvis du har lyst må du gerne tage nogle billeder af opladeren fra forskellige vinkler i høj opløsning jeg kan bruge på hjemmesiden.
Giantco E-buddy