{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.791 visninger | Oprettet:

Jannik N
Jannik N
Emner: 7 Svar: 29

Jog R - Dør ved gas. {{forumTopicSubject}}

Hey SG!

Har lige installeret ny cylinder og udstødning på min jog, efter dette har den svært ved tomgang, og dør ved gas.

Info:
Gamle Cylinder: 50 cc begrænset
Nyt cylinder: 70 cc ubegrænset
Gamle udstødning: GG uden ring
Nye udstødning: GG med ring.
For at den kan stå i tomgang (stadig med problemer) skal tomgangs skruen være skruet helt ind, ligegyldigt hvordan jeg ændrer på luft skruen.

Hvis tomgangs skruen er helt inde, kan jeg give en smule gas, men den vil ikke gå hurtigere end 20 km/t og den dør efter ca. 1 min, ligemeget om jeg giver gas eller tomgang.

Vil de sige jeg skal dyse om eller hvordan?
Og vil det hjælpe hvis jeg fjerner ringen fra min GG, da den gamle ikke havde ring i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jog R - Dør ved gas.
  • #1   29. dec 2015 væk med ring og dys op og se hvad der sker.

• #2   29. dec 2015 Ringen skal væk..

Men hvilken dyse kører du med?
    - Kunne lyde som en utæthed..

• Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

#3   29. dec 2015 Fjerner ringen i morgen så. Har ingen anelse om hvad dyse det er smiley

• #4   29. dec 2015 Du har da forhåbentlig ikke kørt på den uden at kende dyse størrelsen? smiley

• #5   29. dec 2015 6numre op i dyse og tjek derefter tændrør..0

• #6   29. dec 2015 Større dyse

• Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

#7   30. dec 2015 Ralle, den virkede da jeg fik den. Ejeren før mig havde intet info om motoren, han var lige så blank som mig. smiley Den lød fint da jeg kørte på den, men æh, prøver at fjerne ringen i morgen. Tak for svarende, det er 3. gang du hjælper mig smiley

• #8   30. dec 2015 Tror problemet er at du har sat den nye cylinder sammen med en begrænset udstødning . Så kan den ikke komme af med gassen

• Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

#9   30. dec 2015 Okay, har fjernet ringen nu. Nu kan den, modsat før, køre en smule. Mit gamle setup's topfart var 60, men nu kan jeg max komme op på de 55, og det giver da ingen mening, med højere cc. og ingen begrænsning? Plus at igen når jeg har kørt lidt, og kommer i tomgang, kan jeg ikke give gas uden at den dør. Når jeg er kørene, kan jeg fortsætte i så lang tid jeg vil, dog under min normale topfart, men i det sekund den kommer i tomgang, skal jeg vente 2 min eller mere.

Er det bare at indstille den korrekt? For jeg har snart prøvet alle mulige kombinationer af de 2 skruer, eller skal jeg omdysse?

• Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

#10   30. dec 2015 Og syntes cylinderen ser lidt fugtig ud, der hvor man sætter den i motor blokken. Men det var min gamle også, og den virkede fint smiley

• #11   30. dec 2015 Hvis den er utæt ved cylinderen så er det problemet smiley den skal jo bruge en hel rigtig kompression for at du får den ultimative effekt

• Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

#12   30. dec 2015 Men jeg syntes da at jeg har spændt den ordentligt ved cylinderen? Kan det være rester fra en gammel pakning der gør den utæt? Tror nemlig ikke jeg fik filet det hele af, inden jeg satte min nye cylinder samt pakning på.

• #13   30. dec 2015 Det nye er blevet monteret med ny bund og top pakning ikke?
    Og for mig lyder tomgangs problemet som om der er noget stoppet i karburatoren. Hvis din blanding skrue ingen funktion har kan du godt rense karburatoren.
    Hvilket luftfilter kører du med? smiley

• Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

#14   30. dec 2015 Jo det er nu bund og top pakning, har ingen erfaring med Karbubatoren, må få min ven til at hjælpe mig. Har ingen ide om hvad mit luftfilter hedder, men jeg ved at det er ligemeget om det sidder på eller ej, den opfører sig ens. Det er IKKE et power luftfilter.

• #15   30. dec 2015 Hvis du ikke har renset det ordentlig væk altså den gamle pakning og du kan se den er våd dernede så har du dit problem der

• Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

#16   30. dec 2015 Og kan det være hele grunden til problemet? Eller skal jeg dyse op? At gå fra 50cc til 70cc er jo alligevel lidt, kan det ikke være at den skal have mere benzin? Prøver at gøre den tæt imorgen og ser hvad der sker.

• #17   30. dec 2015 Du skal ikke køre nogen steder på den før dysen passer.. Ellers kan du smadre 80% af din motor, på få sekunder..

Kommentér på:
Jog R - Dør ved gas.

Annonce