3.683 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
9. dec 2007 Følger: 26 Følgere: 37 Scootere: 7 Emner: 93 Svar: 116
utæt cylinder? hjælp tak. {{forumTopicSubject}}
hej sg jeg har de sidste dage døjet men min scooter ikke var helt på toppen, luft skruen skulle helt ind for den startede normalt og kunne holde liv i sig selv. for mig virkede det som "falsk luft" ny studs og membran samt simmerringe kom på, men lige lidt hjalp det.
i dag tog jeg cylinder af som jeg har gjort så mange gange, men i dag opdagede jeg dette og tog lidt billeder af det. det er en ganske almindlig blandig af olie og benzin, men hvorfor kommer det ud der? cylinder er 14 dage gammelt og har 2 gange skiftet pakninger.
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
Det kan skyldes flere ting..
1. Pakfladen på blokken er skæv, bulet eller ridset..
2. Du har ikke fået den renset godt nok inden montering.
3. Du har ikke krydsspændt topstykket og gjort det med korrekt moment.
4. Cylinderen hviler på kanten af gevindet på de underlige pindboltene der.
dec 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Scootere: 7 Emner: 93 Svar: 116
dec 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Scootere: 7 Emner: 93 Svar: 116
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
dec 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Scootere: 7 Emner: 93 Svar: 116
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
Den krave der er på dem helt nede ved gevindet, den skal under nivou (staves) med motorblokken, ellers vil du jo aldrig kunne spænde cylinderen tæt mod blokken. Så statr med at skrue pinboltene længere ind, og kan de ikke det, så må du købe nogle nye som passer på uden den krave.
Og så skal du have fjernet alt det sod og skidt der sidder, så der er ren og blankt metal til den nye pakning.
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
- Dog skal man være opmærksom på at få den helt ned til blokken, så den ikke hviler på kanten af gevindet..
Vil dog give dig ret i det du siger, med de er lidt underlige, som jeg også selv skrev..
- Og hvis de kan skrues længere ind, vil det også være en fordel ja..
dec 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Scootere: 7 Emner: 93 Svar: 116
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
dec 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Scootere: 7 Emner: 93 Svar: 116
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
Så slipper du også for at bore større huller i cylinderen, som lyder lidt som noget fusk
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
Men gør som Henrik skriver, hvis ikke du kan skrue dem længere ned..
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
I så fald skal du ikke fjerne dem jo
dec 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Scootere: 7 Emner: 93 Svar: 116
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
- Ellers bliver det aldrig tæt
dec 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Scootere: 7 Emner: 93 Svar: 116
dec 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Scootere: 7 Emner: 93 Svar: 116
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
Og nej, lad være med at bruge flydende pakning..
Pap pakning er nummer et
dec 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Scootere: 7 Emner: 93 Svar: 116
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
Jeg plejer nu altid at komme lidt flydende pakning på sammen med den nye pakning, tænker det lige tager den sidste lille utæthed der evt kunne være
utæt cylinder? hjælp tak.