Mærkelig lyd {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har et spørgsmål angående at jeg var ude at køre i dag på min dr big og jeg havde malossis overrange system på så den tog en masse omdrejninger da jeg kørte max og pludselig lyd der nogle mærkelige lyde som om noget var gået løs eller sådan. Da jeg kom hjem skiftede jeg blæserhjulet til et helt nyt fordi strålerne så en smule slidte ud og så tog jeg overrange systemet af så den kun var variatoren fra malossi jeg havde på, da det egentlig ikke har gjort noget godt for mig det system andet end en forfærdelig masse omdrejninger. Da det så var samlet og jeg startede lød der stadig en forfærdelig lyd, svær at forklare. Som en raslen. Jeg blev nervøs for at noget inde i motoren var gået i stykker. Så tænkte jeg at den kunne havde varmesat sig. Men da jeg tog cylinderen af synes jeg ikke umiddelbart at der var noget at se. Men da det hele var af og der kun var plejlstangen tilbage prøvede jeg igen at træde på kickstarteren men denne gang var lyden væk. Det eneste jeg nu kunne høre var plejlstangen der bevægede sig frem og tilbage. Der var heller ingen stempelringe der var knækket, så nu undre jeg mig over hvad det var. Har i nogen bud? Hvis det var en varmesætning kunne det have opført sig sådan? Nu har jeg ihvertfald bestilt et nyt cylindersæt for at være på den sikre side.
maj 2009
Følger: 41 Følgere: 177 Scootere: 41 Annoncer: 13 Emner: 259 Svar: 4.873
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 80 Emner: 60 Svar: 109
Men takker
maj 2009
maj 2014
Det blev ellers sat omhyggeligt i med specialværktøj.
Men det vil tiden vise når jeg sætter noget nyt på.
Jeg synes bare ikke at lyden kom fra selve motoren men det skal jeg nok berette om.
maj 2009
maj 2014
maj 2009
maj 2014
Det er bare sur *** Hvad kan have forårsaget det. Havde ellers gjort mit hjemmearbejde grundigt inden jeg begyndte på noget og havde købte specialværktøj. Jeg brugte frys/varm metoden og har ikke slået med en hammer eller noget. Jeg kiggede nåede efter hvordan tingene sad da jeg tog det gamle ud, og tog også billeder bla af hvor langt simmeringene skulle ind.
Her har jeg feks målt mig til 1-1,5mm
Er der noget du mener jeg skal være opmærksom på nu hvor det hele skal gøres om, udover selvfølgelig om du har et bud på hvordan det kan ske.
De var ikke vendt forkert for det tjekkede jeg mig speedline. Det lukkede ind mod tappen. Jeg sørgede oz omhuggeligt for at lejerne kom helt i bund. Desuden da jeg var færdig drejede det som i smør selvom nogle har skrevet at man nogle gange lige skal give tappen et lille bank på hver side for at det drejer ordentligt.
maj 2009
maj 2014
Mærkelig lyd