udstødningsvalg {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg har et spørgsmål angående muligt valg af udstødning, men for
at i kan give et bud på det er jeg jo nødt til at oplyse scootertype og opsætning.
Scooteren er en pgo dr big.
Cylinder: Top Performence Black Trophy 70cc.
Krumtap: Motoforce Evolution Racing.
Krumtaplejerne: SKF Polini Evolution.
Karburator: Dellorto 17,5mm med 90 dyse.
Membran: Carbon membranblade.
Standard luftfilter.
Variator: Malossi Multivar med 9 grams ruller.
Kobling: Malossi Delta Clutch. (Gul fjeder men der er jo forskellige slags gule. Den er lidt stærkere end standard) - (Jeg kan ikke huske de små fjedre men de er oz kun lidt stærkere end standard).
Klokke: Malossi Wingbell.
Rem: Malossi X-Kevlar Belt.
Sidste og vigtigste da det drejer sig om mit spørgsmål:::
Pgo´en kører fantastisk med en topfart på mellem 80-90. Jeg er ikke ude på at kører på baghjul men den har alligevel et kanon optræk.
Så for mig mig er det en god opsætning, og jeg vil for alt i verden ikke tages igen igen. Har fået konfiskeret en G-Max og det var virkelig surt. Hvis jeg bliver taget igen tager de scooteren + at jeg får kørselsforbud så jeg gør alt hvad jeg kan for at undgå politiet.
Derfor kører jeg oz med standard luftfilter, og så kører jeg med Gianelli Go udstødning. Jeg ved godt det ikke er optimalt hvis man gerne vil have det optimale ud af sådan en tunopsætning.
Men det holder støjen nede næsten på højde med standard scooter.
Desuden ligner den til forveksling en lovlig udstødning, ihvertfald hvis jeg bare passerer en patrulje. Jeg kører mest i byen, men har boet her hele mit liv. Jeg er 37 nu så jeg kender byen som min egen lomme og sørger for at kører på stier og steder hvor jeg ved at jeg hurtigt kan svinge ned ad en sti eller lignende. De steder hvor der er højrisiko for at møde dem kører jeg kun de 30 og holder mig striks til færdselsloven. Det har flere gange reddet mig.
Så det er grunden til at jeg ikke er gået op i udstødning, da de larmer. Især knæk larmer.
Men mit spørgsmål lyder, hvis jeg skulle op i noget der yder mere end GG findes der så noget som ikke larmer, ihvertfald ikke ret meget mere end en GG.
Det må ikke være knæk da de sorte kan spotte den langt fra.
På forhånd tak.
jan 2008
Følger: 57 Følgere: 57 Scootere: 2 Emner: 259 Svar: 547
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 614 Scootere: 2 Emner: 154 Svar: 1.455
jan 2008
Følger: 57 Følgere: 57 Scootere: 2 Emner: 259 Svar: 547
feb 2015
den er dog ikke på lager lige pt, men du vil ikke fortryde at vente
feb 2015