660 visninger
|
Oprettet:
New zip motor på zip gl {{forumTopicSubject}}
Jeg har et projekt kørende på min gamle zip 99'. Jeg har dertil anskaffet en new zip som skal være donor.
Jeg har egentlig styr på det meste i forbindelse med motorudskiftningen. Undtagelsen er elektronikken. Jeg har derfor brug for at suge lidt viden til mig.
Er der nogle herinde som har lavet samme skift med motoren fra en new zip over på en gl zip, som ved lidt om hvilke problemer der findes, hvis nogle?
Jeg har allerede søgt lidt men jeg fandt ikke lige noget konkret. Så håber vi kan få det bordet denne gang så andre også kan få lidt ud af at læse denne tråd.
maj 2009
Følger: 41 Følgere: 177 Scootere: 41 Annoncer: 13 Emner: 259 Svar: 4.873
jun 2012
Følgere: 2 Scootere: 3 Emner: 8 Svar: 31
Det er selvfølgelig en måde at gøre det på som jeg ik' ser de store problemer i, så længe den passer selvfølgelig (men det kan jeg ikke hvorfor den ikke skulle) - I så fald anskaffer jeg mig nok en ny stator til min old zip. Den gamle er sgu lidt slidt.
Skal jeg betragte svaret som et "det kan slet ik' lade sig gøre at bruge statoren fra min new zip, og derfor er dette måden at gøre det på" ?
maj 2009
Følger: 41 Følgere: 177 Scootere: 41 Annoncer: 13 Emner: 259 Svar: 4.873
Og mener at New zip køre med denne:
https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/knallert-og-scooterdele/piaggio/zip-/stator-svinghjul/stator-zip-med-katalysator/n1712451406/pn-910510279/
Så tror ikke du kan bruge statoren. Men er ikke 100% sikker. Men tjek om det er samme stator som begge motor køre med
jun 2012
Følgere: 2 Scootere: 3 Emner: 8 Svar: 31
Jeg har bestilt en ny stator. Så det bliver spændende, dog ligger selve udskiftningen lidt længere ude i fremtiden.
Jeg melder tilbage når dagen kommer, og jeg er blevet lidt klogere
New zip motor på zip gl