{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.989 visninger | Oprettet:

4 takt start problemer {{forumTopicSubject}}

hej SG, jeg har en kymco super 8 4 takt.
opsætning
63cc cylinder
topstykke standard
karburator standart
dyse: 90 (std er 80(begrænset))
stage 6 deeptone udstødning.
6amp 12 volt batteri (std er 5amp 12 volt)

Den har haft starter problemer længe hvor den nogen gange ikke startede, og nu starter den slet ikke.
Der er gnist på tændrøret.
der kommer benzin til karburatoren.
ventilerne er indstillet korrekt.
der er "sug" i fluftfilteret.

men en mærkelig ting er at luftfiltere var fyldt med olie, og det flød ud da jeg åbnede luftfilter kassen. har dog prøvet med et powerluftfilter, dog uden held.
Bare skriv hvis i skal bruge mere info.
jeg håber virkelig i kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 takt start problemer
  • #1   5. jun 2016 Måske blown seal?
    Sprængt sæl elller røget en pakning som man siger på dansk smiley
    Ved ikke.
    Hvis du hiver benzinslangen af karburator. Kommer der så en smule benz ud hvorefter det stopper. Eller bliver den ved at pisse benzin ud. Hvis det ikke stopper hurtigt er din vakuumhane måske defekt.

Min slider smed engang en olie/benz blanding ud gennem filteret fordi vakkumhanen ikke lukkede.
    Efter et par dage dryppede der konstant benz ud så der stod det klart for mig hvad det var.

Troede også et øjeblik med min at det var oliepumpen der lukkede olie gennem systemet.
    Det vsr jeg sku glaf for det viste sig ikke at være, for den havde kostet dyrt at få hjem sådan en

• #2   6. jun 2016 vakuumhanen lukker som den skal... så det er der ikke

• #3   6. jun 2016 Har du tjekket stempelringe på den, om de er slidte eller evt. sidder fast. Er der olie på tændrøret også, eller er det kun i luftfilteret ?.

• #4   6. jun 2016 Stemplet og cyllinderen er kun 1000km gamle ca... men jeg har lige fundet ud af at der pludselig ikke er gnist... så det jo dejlig nemt smiley men tak for hjælpen

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #5   6. jun 2016 Prøv at tøm den gennemsigtige slange der går fra luftfilteret og ned.
    Der kommer noget snask ud når du fjerner proppen.
    Det kan være det er derfor snasket havner i filteret hvis du aldrig har tømt den slange.

Hvis ikke den giver gnist så sørg først for at batteriet er fuldt opladt, lad det stå 1 time uden at gøre noget og mål det, det skal gerne have 13,1 volt eller lidt under.

Tag tændrørskablet af og sørg for der er god forbindelse, min fik engang løs forbindelse der hvor den sidder i tændspolen.

Også tag CDI-boksens stik af og kig om der er ir. Min har flere gange fået dårlig forbindelse der.

Kommentér på:
4 takt start problemer

Annonce