{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.984 visninger | Oprettet:

Honda sfx {{forumTopicSubject}}

Hej SG.
Står i en uvant situation med min Honda sfx.
Var ude og kører en tur på 25km. Gik godt , indtil de sidste 5km hvor den begyndte at gå ud hver gang jeg kom ned i fart, men startede med det samme igen ved brug af kickstart. Det skal siges det var heftigt regnvejr jeg kørte i, kørte den op til stationen , og kom tilbage til den nogen timer efter, hvor den tændte ved brug af choker, men lavede samme problem , og nu gider den overhovedet ikke at gniste ved tændrøret. Har prøvet at skifte til nyt tændrør , men uden held . Og ved ikke hvad jeg skal lede efter ved lednings nettet. Håber på der en som kan hjælpe .

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda sfx
  • #1   3. okt 2016 Hvordan har du tjekket gnist?

  • #2   3. okt 2016 Ved at sætte tændrøret i hætten, og i berøring med stel.

  • #3   3. okt 2016 Kan være din cdi eller tændspole er brændt af efter den har været våd..
    Kan også være den stadig kortslutter grundet vand..


  • #4   4. okt 2016 Har siddet med et multimeter , og fundet ud af at ud af denne her udgang, kommer der ikke strøm . Men hvordan fixer jeg problemet ?

    profilbillede
  • #5   4. okt 2016 Tjek din stator. Mål den igennem og find modstanden

  • #6   4. okt 2016 Der er intet ved stator . Har målt udgangene ved batteriet. Der er 2 grønne ledninger hvor der ikke kommer strøm ud, og den ene går ned mod stator kablet , den anden op mod tændspolen. Men ved ikke hvordan jeg derfra løser problemet . Der kommer strøm ved cdi , og ved de 2 indgange til de små sorte bokse som også sidder ved siden af batteriet .

    profilbillede
  • #7   4. okt 2016 Du har ikke behov for strøm ved batteriet.

  • #8   4. okt 2016 Der skal vel strøm til ledningen ved tændspolen, for at kunne give gnist eller hvordan ? De 2 ledninger ved tændspolen gir intet på multimeteret

  • #9   4. okt 2016 Der er kun strøm ved tændspolen når du træder på kickstarteren eller bruger elstarteren..

  • #10   4. okt 2016 Vil jeg lige prøve at tjekke med det samme . smiley

  • #11   4. okt 2016 Kan så konstatere, at der stadig intet strøm er i de ledninger til tændspolen. ??

  • #12   5. okt 2016 Mål dem fra statoren.
    Der kommer også kun strøm til tændspolen, hvis pickuppen giver signal til CDIen.


  • #13   10. okt 2016 Har købt en anden stator og ledningsnet. Før der lyste olie lampen , men den lyser slet ikke ved montering af det nye ledningsnet. Og der stadig ingen gnist ved tændrør ? Hvad faen kan det være ?

  • #14   10. okt 2016 Du skifter dele i blinde, uden at finde fejlen først.
    Det er ikkr skide smart.


  • #15   10. okt 2016 Ved ikke hvor jeg skal lede for at finde den fejl . Målte med multimeter at der var strøm ved tænding og ned af til batteriet . Den grønne ledning som går fra batteri og op mod tændspolen og baglygter var den eneste som ikke gav strøm . Ved montering af det nye lednings net , er der slet ingen strøm. Og stadig ingen gnist. Kan det have noget at gøre inde i motoren ? Har prøvet at skifte cdi - de 2 sorte relæ bokse ved batteriet , har skiftet batteriet, har prøvet med nyt tændrør og tændrørshætte .

  • #16   10. okt 2016 Haha... Hunden der jager sin egen hale.
    Jeg googler efter et SFX ledningsdiagram og finder et her på scootergalleri.
    Gæt hvem brugeren var....!
    ( et lille hint: se mine fotoalbums ).

    Nu skal jeg bare rode alle mine gamle biblioteker igennem, for at finde det i bedre opløsning.


    Måske du skal lade dit batteri op.
    Jeg mindes ikke at der var noget omkring det på min SFX.
    Den havde kun lidt rust på svinghjul og pickup'en.
    Det det var renset, så startede den nemt og kørte godt.


  • #17   10. okt 2016 Har læst nogen steder , at Honda sfx ikke kan starte uden funktionelt batteri. Ved ikke om det er en myte. Men har prøvet at kigge på lednings diagram , kan ikke finde hoved eller hale i det ?? må lige høre , hvad er pickup'en .

    Syns jeg har prøvet de mest logiske ting nu. Og undrer mig stadig over hvordan det kan ske fra det ene øjeblik til det andet . De ledninger som skal ramme stellet har jeg sat ordentligt . Men den ene ledning fra statoren af, som skal sættes fast på den metal dut som stikker ud fra motoren , kan det gøre have nogen betydning hvis den blir våd ? Eller kan det være inde i motoren , datteren på den evt ? Syns virkelig jeg har prøvet at gøre hvad jeg umiddelbart lige ved ..


  • #18   10. okt 2016 pickuppen siddet ved siden af svinghjulet.

    Stik må ikke blive våde.
    Så simpelt er det faktisk.
    medmindre at de er vandtætte.....


  • #19   10. okt 2016 Pickup'en er det den lille sorte dut , som man også skrue fast nede ved svinghjulet . ?

  • #20   11. okt 2016 Det passer nok meget godt.
    Når du har den slags spørgsmål, så tag et billede med din mobil, imens at du peger på den ting som du vil have identificeret.
    Så er vi sikre på at vi snakker om den samme ting.


  • #21   12. okt 2016 Nu har jeg fået strøm igennem fra tænding og videre, ved ikke lige hvordan jeg har gjort det. Det eneste sted jeg ikke kan måle strømmen er i den grønne ledning hvor tænfspolen skal sidde på, men den sorte ledning hvor tændspolen også skal sidde, gir udslag.

    Skal lige høre , når jeg klikker stator ledningen fra, er der ikke strøm nogen steder, levere statoren strøm til resten af ledningsnettet?

    Har stadig ikke fået tændrøret til at gniste. Ved ikke om det kan have noget med svinghjulet at gøre, eller om det er en løs forbindelse , selvom jeg har gennemgået hele ledningsnettet. Der sidder en jern ting, man skal klikke noget fra statoren ledningen på, på selve motore blokken, ved nogen hvad den gør godt for ?


  • #22   13. okt 2016 Den grønner er nok stel.
    Indlysende at der ikke er strøm der, vil jeg mene.

    Statoren leverer strøm til alt.

    Tag et billede af den jern ting.


  • #23   14. okt 2016 Har nu prøvet at skifte ledningsnettet igen , fra min kammerat velfungerende sfx, men stadig uden held .

    Snakker om den her jern dut som stikker ud fra motoren , hvor man kan klikke en sort ting fast på


    profilbillede
  • #24   14. okt 2016 Det ligner stelledningens tilslutningen, til din EL starter.

  • #25   14. okt 2016 Så den burde ikke have noget indflydelse på gnisten vel ?

  • #26   14. okt 2016 Jo. Hvis der ikke er forbindelse mellem motorens stel og ledningsnettets stel.

  • #27   14. okt 2016 Okay, på den måde. Men der sker intet om jeg klikker den på der eller ej. ,. Hvordan kan jeg se om det er den der skyld i problemet. Og har læst at det måske ville hjælpe hvis jeg kørte en ekstra ledning fra batteriet (-) til motor blokken , for at få stel forbindelse , ved bare ikke lige hvordan jeg skulle gøre det, og om det overhovedet ville hjælpe

  • #28   14. okt 2016 En lednings fra en skrue på kickstarterskjoldet til stel på tændspolen.

  • #29   14. okt 2016 Er det ligegyldigt hvad for en ledning jeg bruger ? Og hvordan skal jeg sætte den fast på tændspolen ? smiley

  • #30   15. okt 2016 Leeningen er ligegyldig, bare det ikke er en ledning fra dit ledningsnet.
    Den skal selvfølgelig have fat i det ben, som din stelledning har fat i.


  • #31   15. okt 2016 Så en ledning fra kickstarter skjold , til den metal dut som stikker ud fra motorer blokken ?

  • #32   15. okt 2016 Nu blander du elstart og tændspole sammen.

    Du roder så meget rundt i det, så jeg nu giver op.


  • #33   15. okt 2016 Tænker du den skal trækkes til der hvor den grønne stel ledning er på? Er selv forvirret ??:)

Kommentér på:
Honda sfx

Annonce