stalker kører baglæns {{forumTopicSubject}}
hey Guys, har lige været ude og køre på min stalker, den kørte helt upåklageligt uden nogle som helst tegn på noget. går ind og handler, og da jeg skulle starte den igen, så startede den baglæns, altså "i bakgear" dette gjorde den både med el-start og kickstarter.
og det er dér jeg taber tråden hvordan det kan lade sig gøre?
den blev ved med det, og jeg måtte igang med at trække hjem. efter ca. en km. prøvede jeg igen, og der startede motor i rigtig rotation. og så kørte den fint hjem.
da jeg kom hjem slækkede jeg den og prøvede igen, og gæt en gang, jeg har fået bakgear igen.
hvordan kan dette lade sig gøre? kickstarter kan jo kun dreje motor den ene vej? havde det været med El start ville det give mening for mig.
opsætning er std. stator, cdi og ledningsnet er fra hiper2, resten er hiper2pro.
hjælp en forvirret tak
aug 2003
Følger: 1 Følgere: 8 Svar: 359
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 15 Scootere: 6 Emner: 20 Svar: 305
Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.092
apr 2007
Jeg er dog ikke klar over om CDI/Tændspole kan lave sådan en fejl, har aldrig oplevet det på en Piaggio.
aug 2005
Følger: 52 Følgere: 51 Scootere: 28 Emner: 37 Svar: 218
apr 2007
det var desværre ikke noten der var problemet.
derimod var det ledningerne til statoren der havde "rykket" sig, så svinghjulet langsomt var igang med at skære ledningerne over, og derved kortslutter periodisk.
nå men fejlen blev løst ved at pille stator ud, frem med loddekolbe, krympeflex, isolerings tape og strips.
har nu kørt en tur på 10km og ved stop for hver km. og slukket og startet igen. alt ser ud til at være i orden igen
tak for hjælpen hvor jeg skulle lede.
(sys dog stadig det er et underligt problem min hjerne ikke kan forstå )
aug 2003
Følger: 1 Følgere: 8 Svar: 359
stalker kører baglæns